
ЗАРЕЖДАНЕ...
81 жалби за високи сметки за ток за последните три месеца | ||||||
| ||||||
"В случаите, при които към тези жалби има приложени документи, те се изпращат до Държавната комисия по енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) чрез Главна дирекция "Контрол на пазара" към централата на КЗП в София", уточни Димитрова. Проблемът е уреден в Закона за енергетиката и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, а контрол върху него се осъществява от министъра на икономиката енергетиката и туризма и упълномощени от него лица. В случая съответният компетентен орган е ДКЕВР. "При положение, че към жалбите за високите сметки за ток няма приложени документи, в законовия седемдневен срок изпращаме отговор до потребителя, с който даваме съответните насоки", каза Димитрова. "Когато става дума за неравноправни клаузи по общите условия, КЗП разглежда тези общи условия при съответното дружество и се произнася дали има или няма включени неравноправни клаузи в договорите", допълни Таня Димитрова. Тя каза още, че към настоящия момент КЗП се произнесе относно констатираните неравноправни клаузи по общите условия за електроразпределителните дружества,а информацията е достъпна и е публикувана в интернет страницата на комисията. КЗП отправя предупреждения до съответното дружество да отстрани констатираните неравноправни клаузи със зададен конкретен срок. "Ако неравноправните клаузи не бъдат отстранени в срок, Комисията за защита на потребителите завежда колективен иск с цел произнасяне от съда и обявяването на конкретните клаузи за нищожни", обясни Таня Димитрова. Източник: радио "Фокус" |
Още по темата: | общо новини по темата: 271 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/46 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg