45 млн. лева ще струва пробивът под гарата и трябва да е завършен до 2022 година. Това заяви ген. директор на НКЖИ Красимир Папукчийски, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Той бе категоричен, че първо ще се работи по ул. "Кукуш", след това по връзката "Модър-Царевец", след това и самият пробив. И чак след това ще се бута Бетонния мост. Това стана ясно на обширна пресконференция в Пловдив днес.
По думите на инж. Димитър Балчев има отчуждаване в южната страна само на 4 имота, които са с площ от по 270-300 кв. метра. Останалите имоти в обхвата на проекта се отчуждават частично, което позволява застрояване.
"Връзката между бул. "Васил Априлое" и бул. "Христо Ботев" също бе коментирана в последните две седмици. Решението, до което стигнехме с НКЖИ, е да се направи увеличение със 100-ина метра и да се направят локални платна от ул. "Тракия" до ул. "Велико Търново" и така да се направи връзката на "Васил Априлов" с колелото на гарата", обясни инж. Балчев.
С работата по разширението на ул. "Кукуш" и връзката й с възел "Родопи" ще се разтовари движението в ЦГЧ по бул. "Христо Ботев". Планира се пробивът да започне в южната част. С 1.6 метра трябва да се вдигне Бетонният мост, за да остане. Това обаче няма как да стане, така че ще бъде съборен.
Предвидени са и три пешеходни пресичания, след като се направи пробива на гарата - на Сточна гара, на Централна гара и още една в западна посока. Настоящичт пешеходен подлез на гарата се запазва.