Учени с нова теория за произхода на водата

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
22:24 / 15.04.2023
1901
Учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис представиха нова хипотеза за появата на вода на Земята.

Проучване, публикувано в списание Nature, показва, че водата, без която не би могло да има живот, може да е възникнала директно на нашата планета, а не е била донесена на нея отвън. Една от най-популярните идеи за появата на вода на Земята е, че влагата е била въведена след формирането на планетата от различни астероиди, които са били богати на лед.

Сега експертите успяха да демонстрират, че е възможен и друг сценарий, формиран от редица химични реакции. В процеса екипът разглежда потенциални химически процеси, които са се случили преди около 10 милиона години на Земята. По това време богатите на водород съединения са доминирали в атмосферата на планетата. Разработеният модел е взел предвид такива параметри като температура на повърхността, наличието на различни вещества в земната кора, включително желязо, силикати, натриеви оксиди, метан, кислород и въглероден диоксид. Компютърното моделиране разкри, че голямо разнообразие от химични процеси протичат при такива условия и някои от тях отдавна са потвърдени от науката.

Така например комбинацията от кислород, силиций и водород с желязото на земното ядро направило последното по-малко плътно. Най-важното откритие е, че кислородът, освободен от магмата, е в състояние да се свърже с водорода в атмосферата, което води до образуването на вода. Освен това, моделът показа, че приблизителното количество вода, образувано по този начин, съответства на количеството, което е налично на Земята.

Виж коментарите (0)