ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Годишни инспекции за автомобили над 10 години
Автор: Петър Дучев 16:28 / 24.04.2025Коментари (0)34789
©
За по-добра пътна безопасност и по-добро качество на въздуха в целия ЕС Комисията предлага цялостно преразглеждане на правилата на ЕС за пътна безопасност и регистрация на превозните средства.

Новите правила ще вземат предвид нарастващото присъствие на електрически превозни средства и ще се адаптират към нововъзникващите технологии. Те ще въведат засилени инспекции, включително периодични технически проверки за електрически превозни средства и усъвършенствани системи за подпомагане на водача, годишни инспекции за по-стари автомобили и микробуси и усъвършенствани методи за изпитване на емисиите за откриване на превозни средства с високи емисии с цел намаляване на замърсяването с фини частици.

Освен това Комисията предлага да се въведат цифрови сертификати за регистрация на превозни средства и периодични изпитвания, да се опрости трансграничният обмен на данни и да се защитят гражданите от измамни дейности като подправяне на километропоказателите. Освен това периодичните технически проверки ще бъдат улеснени за лицата, които временно пребивават в друга държава от ЕС.

Предложените промени отразяват ангажимента на ЕС за безопасна и устойчива мобилност, като същевременно се гарантира свободното движение на хора и стоки. Между 2026 г. и 2050 г. се смята, че тези предложения ще спасят около 7000 живота и ще предотвратят около 65,000 сериозни наранявания.

За тази цел Комисията предлага да бъдат преразгледани три директиви: относно периодичната техническа проверка (PTI) на превозните средства, регистрационните документи на превозните средства и крайпътната проверка (RSI) на търговски превозни средства.

Предизвикателства пред опасните и застаряващи превозни средства

Днешното предложение е насочено към опасни превозни средства, които допринасят за катастрофи, смъртни случаи и наранявания. Настоящите правила, последно актуализирани през 2014 г., трябва да бъдат в крак с технологичния напредък, като например системите за подпомагане на водачите и нарастващото присъствие на електрически превозни средства по пътищата. Освен това силно замърсяващите и шумни превозни средства, макар и сравнително малко на брой, са причина за непропорционален дял на вредните емисии. Настоящите правила не се справят в достатъчна степен със замърсяването на въздуха и шума.

Застаряващият автомобилен парк също така увеличава риска от измами с километропоказателите (т.е. връщане назад на километропоказателите, за да изглежда, че превозните средства имат по-малък пробег, отколкото правят). Борбата с тези измами изисква актуализирани правила. Остарелите процедури и неизползването на съвременни технологии възпрепятстват правоприлагането и трансграничното сътрудничество.

Основни елементи на новите правила

Предложените днес мерки включват следното:

- Адаптиране на изпитванията към нови превозни средства: Периодични технически проверки на електрически превозни средства и нови изпитвания на електронни системи за безопасност, включително изпитване на целостта на софтуера на системи, имащи отношение към безопасността и емисиите.

Ново изпитване за емисии: Откриване на високоемисионни превозни средства, включително подправени, като се използват усъвършенствани методи за ултрафини частици и NOx.

- Борба с измамите: Записване на показанията на километропоказателите в националните бази данни за трансграничен обмен на история на километропоказателите.

- Годишни инспекции: За автомобили и микробуси над 10 години.

Цифровизация: Издаване на електронни сертификати за регистрация на превозни средства и периодични изпитвания и обмен на данни чрез обща платформа за опростяване на административните процеси.

- Взаимно признаване на сертификати за периодична техническа инспекция: Осигуряване на трансгранично признаване на периодични технически проверки, извършвани в друга държава членка за леки автомобили в продължение на шест месеца.

- Подобрено управление на данните: Рационализиране на достъпа до техническите данни на превозните средства за центровете за прегледи.

Следващи стъпки

Предложенията ще бъдат разгледани от Европейския парламент и Съвета съгласно обикновената законодателна процедура.

След като бъде одобрено, Комисията ще подготви необходимите делегирани актове и актове за изпълнение за някои аспекти на прилагането на правилата.

Фон

В своята рамка за политиката на ЕС в областта на пътната безопасност за периода 2021—2030 г. Комисията отново се ангажира с амбициозната си цел до 2050 г. да има близки до нула смъртни случаи и тежки наранявания по пътищата на ЕС ("Vision Zero“) и да се намалят смъртните случаи и тежките наранявания с 50 % до 2030 г. Днешните предложения ще спомогнат за постигането на тези цели и бяха обявени в стратегията на Комисията за устойчива и интелигентна мобилност от 2020 г.

Комисията публикува последните данни за пътната безопасност през март 2025 г., които показват, че смъртните случаи постепенно намаляват в целия ЕС, но напредъкът продължава да бъде твърде бавен.

Комисията прилага подход за безопасна система за шофиране в ЕС. Тази безопасна система изисква безопасно шофиране, по-безопасни превозни средства, по-безопасна инфраструктура, по-ниски скорости и по-добра грижа след катастрофа.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Родители от Хуманитарната гимназия настояха за нова сграда
База за ДЮШ на Локомотив в район "Тракия"
Детско-юношески футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: