Ядките ни пазят от опасно заболяване

2698

Ежедневната консумация на ядки може да намали риска от развитие на депресия със 17%, показват нови изследвания. Антиоксидантите в любимата добавка към бирата помагат за защитата на мозъка, съобщават испански изследователи, цитирани от БГНЕС.

"Нашите открития подчертават още една полза от консумацията на ядки“, казва Бруно Бизозеро-Перони от университета на Кастилия-Ла Манча в Испания.

Последното проучване, публикувано в списанието Elsevier Clinical Nutrition, изследва как яденето на ядки влияе върху шансовете на хората да развият заболяването. Изследователите са разгледали данни от 13 504 британци на средна възраст 57 години и са проследили дали са били диагностицирани с депресия или са употребявали антидепресанти. Те са били проследени за храненето си между 2007 и 2012 г.

Ядките, които са консумирали, включват несолени, осолени и печени бадеми, кашу, шамфъстък, както и фъстъци.

Хората, които консумирали шепа ядки всеки ден, около 30 грама, са страдали по-малко от депресия, отколкото тези, които не са яли никакви.

Бизозеро-Перони каза, че противовъзпалителните и антиоксидантните ефекти, свързани с хранителния състав на ядките, играят важна роля за намаляване на риска от депресия.

"Освен това ядките са богати на аминокиселини като аргинин, глутамин, серин и триптофан, а по-ниските нива на тези аминокиселини са свързани с депресия“, обясни той.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Честито на Наум Шопов!
Отново майка: Нора Шопова роди второто си дете и сподели красивот...
Теч на отпадни води: Забраниха къпането на гръцки плаж
Лили Иванова обяви последните си 5 концерта в България за 2027 г....
Туристка: Любимият ни евтин рай се превърна в луксозна дестинация...
Дъщерята на Кичка Бодурова е сред най-успешните диджеи в Лас Вега...


Виж още:


За връзка с нас:

тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2026 Медия груп 24 ЕООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).