Полезни съвети, които ще ви спестят евентуален основен ремонт на мотора на автомобила

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
11:15 / 21.02.2023
6394
Със сигурност не всеки шофьор се е замислял за функцията или начина на ремонт на ангренажния ремък, особено ако е начинаещ. Но този на пръв поглед дребен елемент в нашия автомобил е важен за оптималното функциониране на нашата кола, както и много други малки по размер автомобилни части. Той играе ключова роля в задвижването на двигателя. Устройството за синхронизация в съвременните двигатели или т.нар. ангренажен ремък изисква постоянно внимание. В случай на скъсване или силно износване стоманеното "сърце“ на автомобила е застрашено от основен ремонт. А това струва много пари. 

Как да разберете, че проблемите с ангренажа започват, информира AutoMedia.bg.

Най-важното е, при шум от двигателния отсек, като характерни звуци от блокирала водна помпа например, веднага да отбиете встрани от пътя и да приведете автомобила в покой. Ако изключите двигателя навреме, то знайте, че той е спасен. 

Важно е и нещо друго, ангренажният ремък, инсталиран в завода, ще издържи по-дълго от този, който се монтира по-късно. Въпросът е най-вече във ролките, които също се износват и те задължително се сменят с ремъка, но новите не предлагат същия ресурс. Независимо дали са заводски или сменяни впоследствие, с течение на времето е добре да контролирате състоянието им. Луфтове или механични повреди по тях или по ремъка са неприемливи. Можете да разберете, че нещата са зле по свистящите звуци, които същите тези водачи издават, когато двигателят работи.

При почти всички силови агрегати ангренажния ремък е затворен с пластмасов корпус, така че за да може да се контролира визуално, трябва да се демонтира същия този корпус. Силно препоръчваме да правите тази операция периодично или пък след шофиране през дълбоки локви или черни пътища с много кал. Факт е, че мръсотия може да попадне под пластмасата и така ангренажната система да пострада значително.

А при по-износените двигатели може да се случи и следната ситуация: маслото изтича през спукан семеринг върху ремъка. За съжаление и това се установява само при оглед на системата, след сваляне на пластмасовия капак. Маслото е агресивно към гумените съединения по ремъка и бързо го поврежда. По-трудно е с верижно задвижване, защото ангренажната верига се намира вътре в двигателя. С други думи, състоянието й може да се оцени само чрез разглобяване на двигателя.

Самата верига, разбира се, се къса по-трудно, но често се износва и се разтяга. В резултат на това разтягане, тя може да прескочи един зъб и резултатът е същият - основен ремонт. Тук можете да предотвратите неприятности, като спрете работата на автомобила веднага щом чуете звуци като звънтене, шумолене или дори бучене под капака. След това трябва да се обадите на пътна помощ и да закарате колата в сервиза. Там износването на веригата може да се определи доста точно чрез косвени признаци и чрез провеждане на компютърна диагностика.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
След "Капките" Геро остава на екран Рачков пада
Нана: България ми липсва
Кое е цветето на императорите и къде точно в Родопите расте то?
Веселин Маринов: Страх ме е да отида в моята къща
На 70 една от най-големите ни певици не спира да пее и твори
Никога не сте виждали такава градушка, все едно летят павета


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).