Най-нови статистически данни за консумацията на сол и здравето ни

2992

Знаем, че консумацията на твърде много сол повишава кръвното налягане, което от своя страна може да доведе до сърдечно-съдови проблеми. Проучване определи количествено тази връзка и алармира за рисковете на общественото здраве.

Разглеждайки здравните данни за възрастните хора в Китай, авторите на изследването изчисляват, че намаляване само на 1 грам дневен прием на сол би било достатъчно, за да се предотвратят 9 милиона случая на инсулт и инфаркт между днес и 2030 година, пише Science Alert, цитиран от "Телеграф". Тъй като 4 милиона от тези случаи вероятно ще са фатални, такова просто ограничение може да спаси много животи.

В Китай средната дневна консумация на сол е 11 грама. Това е много над 5-те грама, препоръчани от Световната здравна организация (СЗО). Изследователите събраха най-новите статистически данни за размера на населението, консумацията на сол, кръвното налягане и честотата на заболяванията.

Те обаче подчертават, че намаляването на консумацията на сол трябва да бъде последователно в продължение на няколко години, за да има положителен ефект.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
От Пловдив до голямата сцена за братя Аргирови: Не бяхме подготве...
MrBeast влиза в историята с рекордните 500 милиона абонати в YouT...
Честито на Бойко Борисов
"Май диър Гордана": Слави се изгаври македонската президентка
"Temple of Eos" е официалният химн на AURA Festival 2026
Честито на Наум Шопов!


Виж още:


За връзка с нас:

тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2026 Медия груп 24 ЕООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).