Такса "сградна инсталация" продължава да се дължи от клиентите, когато те имат имоти в сгради етажна собственост, които не са се отказали от топлофикационната услуга, тъй като клиентите са собственици на тази сградна инсталация. Това заяви говорителят на дружество EVN Петър Костадинов.
Той коментира, че за топлофикационното дружество подобен казус не съществува. Костадинов призна, че наистина от средата на тази година в държавите-членки на Евросъюза се прилага Директива за правата на потребителите, но в България тя е транспонирана в Закона за защита на потребителите.
Във вътрешното ни законодателство Законът за енергетиката, който е специален, има предимство пред останалите, включително и Закона за защита на потребителите.
"Така че за дружество EVN подобен казус - право на отказ от такса "сградна инсталация" не съществува", категоричен е Петър Костадинов.
Според него информацията, огласена от Сдружението за правна помощ на потребителите, е интерпретация и въвежда клиентите в заблуждение.
"Те дори са подложени на манипулация, а в началото на отоплителния сезон това ще провокира отказ от плащане на услугата", смята говорителят на EVN.
Що се отнася до правото на клиентите да подадат заявление за отказ от такса "сградна инсталация", Костадинов обясни, че ако има желаещи, никой няма да бъде върнат и в EVN ще приемат заявленията.
След това обаче клиентът ще получи аргументиран отговор какво се случва с неговото заявление, допълни Петър Костадинов.
"Очакваме това недоразумение да се изчисти. Ако изпълним тази европейска директива, това означава просто да спрем!".
Това заяви председателят на Асоциацията на топлофикациите Илия Николаев. Той коментира огласеното от Сдружението за правна помощ на потребителите право за отказ от такса "сградна инсталация" като "реклама и добра форма на изява на някакъв адвокат".
"Дори това право за потребителите да го има, няма как да се случи у нас. Това би означавало буквално да спрем!", категоричен е Николаев.
По думите му, отказът на клиентите от такса "сградна инсталация" ще доведе до бъркотия, тъй като не е ясно къде ще отиде тази енергия и кой ще я плаща.
"Просто това е абсурд!", убеден е председателят на Асоциацията на топлофикациите.
Източник: радио "Пловдив"








Дими Василев
на 01.11.2014 г.
Имам вапрос към желаештите да се откажат от парно. Кои да ви заплаща топлинната енергиа която ще получавате от стените нагриавани камаче по камаче. Неплащането на цградната инсталатсия ще доведе до палното унищожаване на парното и ще ни варне в усложиата на живот от преди 50 години, както се случи преди15 години в голяма част от малките градове. По тамните ни саграждани изкопаха и предадоха на вторични суровини и тръбите от земята
Никола Петков 1
на 31.10.2014 г.
Като зема ъглошлайфа и ги махна от мойта собственост, ш видим кой на ного ш плаща :3
Iliya Komaev
на 30.10.2014 г.
Асен Серафимов;Според мен,това не е отчет,а уточняване на кражбата.
Tania Atanasova-Kirova
на 30.10.2014 г.
Assen Serafimov : Прав си. ..докато си седем и правим само коментари...бългрите ще станем малцинство. ...защо един ром не съм чула да плаща за тръби. ..или за ток...??? Така ще си погинем като овце ....Трябва тоя народ да се вдигне а не само до се пише и да се говори! !!
Jack Bauer
на 30.10.2014 г.
Момичета и Момчета, не се ядосвайте излишно. Президента на РБ беше привикан на отчет в централата на EVN, а вие се оплаквате за някаква си такса, ще я плащате даже и да живеете на палатка. Нали шефа на ЕВН трябва да си прибере 73-те хиляди лв. месечна заплата, а не е само той има и още доста като него в системата. ;)
Mihaela Dimitrova
на 30.10.2014 г.
Мамицата ви изедническа!!!!!!!
Маргарита Етимова
на 30.10.2014 г.
Хайде отново да ги съдим за нарушаване на правата ни! Толкова са нагли, че не се търпят!
намръщен
на 30.10.2014 г.
Аз нямам парно, но разбирам всички, които имат. Дано сред тях има и по-обиграни юристи. Да се гонят тези австрийски пиявици до дупка! Ако трябва и в Страсбург! Не може ре-це с доживотна присъда да осъжда България за лошо отношение към него в панделата, а такава фирма да не може, още повече, че е нарушила куп разпоредби. Кво като са австрийци
SteveN
на 30.10.2014 г.
Костадинов си гледа единствено от неговата си камбанария. Формално погледнато, EVN са си "опекли" работата, като принудиха абонатите да плащат енергията, постъпила в абонатната станция. Така тях изобщо не ги интересува кой и как плаща енергията СЛЕД абонатната станция, важното е, че те си прибират паричките, всичките... Истината е, че при това положение т.н. "загуби от сградна инсталация" все някой трябва да ги плати. Според Закона за енергетиката, това са собствениците на имоти, през които минава инсталацията + дялово разпределение на общите части. Абсолютно съм съгласен, че е несправедливо и невероятно погрешно човек да заплаща "стока" или "услуга", която не желае да потребява!!! Но сегашния Закон за енергетиката регламентира точно такова дялово разпределение. Така че Костадинов за момента е прав. Сега трябва да се намери начин този закон да се атакува като противоречащ и несъвместим с новата Европейска директива, но юридически, докато не бъде променен, за съжаление трябва да се спазва. Вероятно, ако бъде сезирана ЕК, тя ще започне наказателна процедура срещу България и ще принуди нашите законотворци да променят този закон и да го приведат в съответствие с европейските норми. Само че тогава ще стане това, от което всъщност страшно много се страхува Костадинов - тогава загубите от сградна инсталация ще трябва да бъдат покривани от реалните потребители на парното, което ще оскъпи доста услугата, и наистина ще накара много от абонатите да се откажат от ползването на парно. И това е лавинообразен процес, защото в една сграда колкото по-малко ползват парно, толкова по-големи са загубите от инсталацията. Истината е такава, каквато я казаха вече в коментари по-долу - парното е изгодно САМО ако почти всички апартаменти в блока са абонати. Само така загубите от инсталация всъщност на практика ги няма, тъй като тези загуби на практика се ползват като топлинна енергия от всички!
Antoan Nikolov
на 30.10.2014 г.
"Той коментира огласеното от Сдружението за правна помощ на потребителите право за отказ от такса "сградна инсталация" като "реклама и добра форма на изява на някакъв адвокат"." - нека обясни тогава как точно Закона за енергетиката стои над Закона за защита на потребителите, а може би и над Конституцията?
pininfarina
на 30.10.2014 г.
Европ. закон е над националния, така че ако наистина това там е заложено, няма какво да се плюнчат от ЕВН. Интересно ми е как така един закон е по-закон от друг закон...
Капка Милчева
на 30.10.2014 г.
Вие сте абсурдът-нищо били европейските директиви и правата на хората!Вън ЕВН от България!!
Tomo
на 30.10.2014 г.
Не защитавам изедниците от ЕВН, просто пояснявам фактите.
Tomo
на 30.10.2014 г.
Дами и господа, вземете се информирайте, когато купувате имот заедно с правото на собственност придобивате и задълженията на собственика! На времето всички се натискаха да живеят в Тракия щото имало парно. Все едно аз да откажа да плащам за подръжка на басейна понеже плажа е на 5 минути и ще ходя там.
Николай-Снежана Николови
на 30.10.2014 г.
Евреите от Evn си търсят боя с подобни изказвания.Тоя път не с яйца както направиха с Деквр а с камъни
Александър Пройчев
на 30.10.2014 г.
Ако рабтех в ЕВН щеше да ме е срам да казвам къде работя!!!
Petar Petrov 25
на 30.10.2014 г.
Абе тъпаци а тая инсталация не минава ли през моя собственост и не трябва ли ЕВН ДА ПЛАЩА НА МЕН ЗА ДЕТО МИНАВАТ ПРЕЗ МОЕТО ЖИЛИЩЕ.Или да взема да ги клъцна.
Йонко Матански
на 30.10.2014 г.
Да си резнем тръбите пък ти си работи а, пари КУРЕЦ.
U Mad Bro
на 30.10.2014 г.
Добре, че нашият вход всички се отказахме от парното, та дойдоха да си вземат абонатната и сега не плащаме нищо ! Затова драги приятели, направете едно общо събрание на входа и ако никой не ползва парно, викайте ги да си откачат абонатната и да си сложите край на разправиите :)
Nikolai Angelov Petrov
на 30.10.2014 г.
Да ви сера бе EVN.
amorf
на 30.10.2014 г.
Колко нагъл тип е тоя, ще плащам за нещо което не ползвам защото видиш ли горката топлофикация щяла да спре. Както всяка друга фирма щом не им е изгодно фалират закриват ги и се приключва с тлъстите заплати на хрантутници като г-н Костадинов, г-н Николаев и още куп подобни боклуци...
Димитър Василев 3
на 29.10.2014 г.
Такива сметки не са плащани в моят дом ! Няма И да бдат плащани! Горещо препорачвам .. работи винаги шемата !
Аликс
на 29.10.2014 г.
Господин Костадинов, Ами ако си изкарам тръбите на парното извън сградата,пак ли ще ви плащам ши*аната сградна инсталация?! Защото АЗ съм собственик на имота и не желая Вашите тръбички да минават през жилището ми!!!! Хайде Г-н. Обирджиев,дайте отговор на този казус!!!!!
много сте зле
на 29.10.2014 г.
Not me - аз съм кичук парижко чадо тук такова животно няма 3:)
Dosko
на 29.10.2014 г.
Според мен, ЕВН трябва да плаща за това, че през дома на човек, не използващ тяхните услуги минава нещо тяхно, не може ли да се пусне общ иск, от всички, които не ползват парно и имат тръби у тях?
Pepi Zdravcheva
на 29.10.2014 г.
"Вече няма да плащаме такса "сградна инсталация" за топлофикация"-Това го прочетох днес,а сега друго-на кое да вярвам?????
Лучано
на 29.10.2014 г.
Тая година ще ги гоним... Да му мисли новата власт, ако пак застане срещу народа.
Дамян Димитров
на 29.10.2014 г.
Една бомба в правителството, докато е пълно с депутати няма ли да ни оправи?
Антон Анастасов
на 29.10.2014 г.
...ще ги трошим...гаранция!
Nikolai Stoianov
на 29.10.2014 г.
Трябва никой да не си плати сметките и тогава да го духат
Balabanova
на 29.10.2014 г.
Боклуци долни!!! Да вземат да ви отрежат всичките тръби собствениците на жилищата...
Plamen Penev 2
на 29.10.2014 г.
Евн смарт
Toma Tomov 2
на 29.10.2014 г.
Пловдивчани категорични : ще си плащате за лъжите и измамите дори и да ги прикривате !
Ivan Kabamitov
на 29.10.2014 г.
няма кво да ги 4акаме пове4е тея пумяри да се вдигаме и да ги сринем боклуците долни до кога 6те мулчим и 6те турпим да ни ма4кат до кога ?
Веска Танева
на 29.10.2014 г.
Ще ли да спрат! Горкичките! 15 години им пълня гушата за тоя дето духа. Така ,че дреме ми!
Тонката
на 29.10.2014 г.
и аз сам категоричен служители от EVN които идват и ми искат пари ще ядат бой
Georgi Chotev
на 29.10.2014 г.
Evn нали ще имате счупени коли,какво от това,че може да си ги оправите
Petar Petrov 25
на 29.10.2014 г.
Майка ви мръсна във каква държава живеем. А иначе данаците ги приравнявате със европейския
Nicko Vassi 1
на 29.10.2014 г.
Добре, че нямаме изобщу парно в сградата :)
Дарина Гочева
на 29.10.2014 г.
албанците изхвърлиха ЧЕЗ , дано и българина се събуди вече и изхвърли тези наглеци
grozdomicin
на 29.10.2014 г.
а защо не направите като газовите инсталации които иска си прокарва тръбата и си плаща колкото е ползвал аман от монополи и феодали ;)
Moby
на 29.10.2014 г.
г-н Костадинов не казва, че всъщност КЗП отказва да се занимава с каквито и да било казуси, свързани с ЕВН, тъй като има друг орган, който се занимава с тях. И той е ДКЕВР. Ходи се оправяй с тях.. Всички така хубаво са си опекли работата. Единственото право на българския потребител е да приеме общите условия, а с тях и всички негативи. На практика той няма права, а само задължения.
минавам оттук
на 29.10.2014 г.
Аз нямам договор с "Топлофикация"! На какво основание да им плащам за сградната инсталация? Друг е въпросът ако по Закона за етажната собственост жилищната кооперация регулира въпроса с някаква такса и за собствениците без договор с "Топлофикация". Тогава собственикът си плаща на касиера на кооперацията, а събраната сума за тази такса касиерът да я превежда на сметката на топлофикацията.
Cimbala
на 29.10.2014 г.
Като ви осъдят едно хубаво - тогава ще запеете друга песен ! Или фалирате или започвате да работите ясни и точно с цени каквито трябва да са ! Ако не си заминавате в Австрия ! Това ,че на вас това не ви харесва си е ваш проблем !
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!