
ЗАРЕЖДАНЕ...
Защо използваме повече автомобилно масло в студеното време? | ||||||
| ||||||
През зимата натоварването на силовия агрегат се увеличава, което също увеличава разходът на масло. По принцип това е логично: след като запалите колата, трябва да я загреете, а когато вали сняг, градът е скован и от много километри задръствания. В резултат на това двигателят работи дълго време на празен ход, а това, колкото и странно да звучи, е един от най-тежките режими за него. Добавяме и различни дизайнерски характеристики - например горещата изпускателна тръба, която минава до картера. Тя буквално препържва смазката. Плюс - недобра защита на двигателя, поради което преносът на топлина е нарушен в двигателното отделение. Оказва се, че дори в студа двигателят работи, сякаш в жегата, но през нощта се охлажда много. Такъв температурен "шпагат“ не добавя ресурс и стимулира увеличеното потребление на смазочни материали. Случва се и самите шофьори да са виновни за интензивната консумация на смазка. Страхувайки се от силни студове, те сменят маслото с по-ниско вискозитетно - за да улеснят студения старт. Да речем, вместо 5W-40 се налива 0W-20. Но в същото време уплътненията може да не са проектирани да работят с такава "суспензия“. След поредица от загрявания и охлаждания, "тънкото" масло започва да се преминава през уплътненията, което увеличава риска от така наречения маслен глад. Не трябва да се забравя и още един факт - някои двигатели по принцип са невероятно "лакоми“. Традиционни "маслоядци" са например немските мотори. Тук подчертаваме агрегата 1.8 TSI, който е инсталиран на много модели на Audi, Skoda и Volkswagen. Те работят под капаците на такива популярни автомобили у нас като второто поколение Skoda Octavia и Volkswagen Passat B7. Причината за големия разход на смазка е масленият сепаратор. Той освобождава голямо количество пари във вентилационната система на картера: системата постепенно се замърсява и това причинява проблеми. Ако говорим за премиум сегмента, тогава помнете BMW 5-серия. През 2008 г. този седан получи бензинов двигател с индекс N63, който стана шампион по консумация на смазочни материали. Обявеният от производителя разход е литър на 1000 километра. А собствениците на "баварците" обичат да натискат газта дори през зимата. Така се оказва, че такива машини "ядат“ течни консумативи с кофи. И, за съжаление, няма лек за тази "болест" - освен да коригирате стила на шофиране. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg