ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
1014 21 (2.1%) 458 13 014 435 (3.3%) 7 374 19 402 752 720 344 (3.7%) 12 456 753
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Тролейбусният транспорт - най-перспективен за вътрешноградските превози?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:18 / 06.06.2012Коментари (13)4131
© Plovdiv24.bg
Правителството одобри доклад-анализ, изготвен от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, относно възможностите за икономически ефективно увеличение на участието на тролейбусния транспорт във вътрешноградските пътнически превози в България. Информацията и данните са изискани от кметовете и специализираните органи на общинските власти в 14-те градове с тролейбусен транспорт в страната.

В доклада е представена историческа справка за развитието на тролейбусния транспорт в Европа и САЩ. Направено е проучване на политиката на Европейския съюз към този вид транспорт и е отчетена нейната позитивна насоченост. Разгледано е и общото състояние и перспективите за развитие на тролейбусния транспорт в България. През 2011 г. в 14-те града с опериращи тролейбусни системи са се движели общо 430 тролейбуса по 81 линии и са превозени 95 млн. пътници. 

В документа са посочени предимствата на тролейбусите - по отношение на автобусите: екологично чист транспорт, нисък разход на електроенергия в сравнение със скъпоструващите горива, възможност на двигателите да поемат двойно по-високо натоварване, плавно регулиране на скоростта и по-висока скорост, независимо от теренните условия; в сравнение с трамваите - капиталовложенията за 1 км трасе са 60 на сто от тези за трамвая, по-висока маневреност, значително по-нисък шум при движение; предимства за операторите - висока механична надеждност и ефективност, по-дълъг живот на експлоатация, няма загуби от работа на празен ход, по-ниски разходи за единица мощност и за поддръжка.

Обществените предимства са свързани с по-голямата ефективност на централизираните електроцентрали отколкото на генератори или носители на електроенергия, които са в самите превозни средства.

Ако за основен критерий за проектиране на тролейбусни мрежи се приеме броят на населението, освен в 14-те областни центрове, всички останали областни градове биха могли да бъдат съоръжени с тролейбуси, след проучване и финансова обосновка.

Основният източник на финансиране на подобни проекти следва да бъде Европейският фонд за регионално развитие. Полезно би било обединяването на заинтересованите общини в общ консорциум с помощта на НСОРБ или Асоциацията на предприятията от градския електротранспорт в България. В такъв случай, за доставката на тролейбуси и съоръжения за изграждане на съответната инфраструктура, могат да бъдат договаряни преференциални цени. 

След отчитане на всички фактори, сравнението с автомобилния транспорт показва, че тролейбусният транспорт е по-екологичен и по-ефективен в енергийно отношение. Неговото развитие съответства на европейската транспортна политика, резултатите от международните и местните проучвания сочат, че ползите от неговото използване са по-големи от разходите. Всичко това показва, че развитието на тролейбусния транспорт в България има бъдеще, особено в условията на постоянно нарастване на цената на горивата.


Още по темата: общо новини по темата: 147
21.04.2020 »
26.07.2019 »
01.03.2019 »
17.12.2018 »
17.12.2018 »
17.12.2018 »
предишна страница [ 1/25 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+3
 
 
Щом ще наредят от София ,ще имаме тройбусчета,може да се върне и старото има -Джумаята ,няма да се прегражда Античният театър ,няма да са има и въжена линия и лифт, ще дойдат две туристически агенции..Кое е екологично ,кое е тактично ,ще се решава дистанционно.А пловдивчани ,отстъпили правото да бъдат столица след Освобождението ,ще приемат всичко като сине ква нон.7
0
 
 
дали са анализирали, колко са амортизирани тези тролеи,колко заръствания причиняват ,от което се повишават нивата на вредните емисии от изгорелите газове,че има и екогорива и нови бусове и всъщност на кого пълнят джоба тези анализи?
+1
 
 
Съгласна съм с това да живеем екологично,но не с тези амортизирани тролеи,които освен да правят страхотни задръствания в пиковите часове на града и да превозват по двама трима пенсионери други функции не изпълняват.Някой от вас господа управници возил ли се е скоро на тролей,ако посмеете да се качите осигурете си двойно повече свободно време и кислородна маска за прахоляка в тролея.Аз съм пълно против за нови тролейни линии в този град ,разширете булевардите ,оправете инфраструктората на града попълнете ямите по булевардите и тогава се замислете какъв друг екологичен транспорт може да имаме в прекрасният ни град.
+2
 
 
ми да оправят контактната мрежа и готово-в София тролеите супер бързо се движат,а не се влачат като тук в Пловдив-все едно са тръгнали на погребение.
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+2
 
 
Задължително е градският транспорт да е на електричество, но не е задължително да са тролей и със сигурност НЕ тези тролей, които имаме. Според мен е необходимо да се изградят ВЕИ в западналите индустриални зони, които да захранват обновен авто парк. Ще кажете че е скъпо, но по-скъпо ни излиза въздуха, който дишаме. Градският транспорт трябва да се развие за да се намали използването на леки автомобили като в града се допускат само електрически. Мрежа от велоалеи в целия град, а не отбиване на номер за усвояване на евро средства. Това ще реши множество проблеми и ще направи града ни чист и привлекателен.
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+2
 
 
Може и да е истина, но само с нови малки тролеи. В Пловдив е излишно и глупаво при тази пътна мрежа да се разкарват празни сегашните големи - дълги тролеи. / Тип Икарус / . Иначе ЗА Пловдив съм ЗА МАСОВ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ С НОВИ МАЛКИ ТРОЛЕИ И ОБНОВЕНА МРЕЖА!!!
-4
 
 
Може да е екологичен, но има други допълнителни разсходи, поддръжка на КМ, подстанции с хора които работят там, пак заплати допълнителни, по-скъпи части, и най-важното енергията която ползват от АЕЦ, замърсява много повече въздуха отколкото един автобус на метан примерно. ;)
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+4
 
 
Може да е екологичен, но само ако е с добра контактна мрежа. В Пловдив на възловите кръстовища като това на Сточна Гара и на Цар Борис с 6-ти септември е генератор на задръствания, нерви и предпоставка за нарушаване на правилника за движение от страна на другите шофьори. Затова или трябва да се оправи мрежата или да ги закриват и да пускат автобусни линии на тяхно място.
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+3
 
 
да, но вече всичко е частно, и наливането на пари във фирма, която видимо не се справя със задачите си е безсмислено и в този си вид този транспорт може да изкара 1-2 години още агония и ще се затрие
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+4
 
 
Пловдивските управници да прочетат този доклад и да помислят малко за екологията и хората, а не само за собствените си джобове !!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Лято 2020 г.
Грипна епидемия обхвана страната
Локо в Лига Европа, сезон 2020/2021
Моторни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Каква оценка бихте поставили на кмета Здравко Димитров след над 200 дни управление?
Слаб 2
Среден 3
Добър 4
Много добър 5
Отличен 6
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: