ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
47580 2709 (5.7%) 41817 539 619 22 231 (4.1%) 457 356 241 370 737 4 912 707 (2%) 218 583 074
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Стотици коли на трупчета заради екостикерите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:13 / 14.10.2021Коментари (2)9192
© Plovdiv24.bg
За четири месеца технически преглед не са успели да минат 242 автомобила поради констатирани неизправности. Други 1902 автомобила временно не са допуснати за движение по пътищата за отстраняване на установените неизправности, сред които неефективни спирачки и вредни газове над нормите. 

Това сочат данните на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", предоставени на "Монитор“. Новата система за прегледи на автомобилите заработи от 12 юли т.г., за четири месеца 600 000 превозни средства вече са минали успешно през каналите и имат новия екологичен стикер на предното си стъкло.

"През предходните години броят на върнатите автомобили за отстраняване на неизправности беше в пъти по-малък, а тези, които не могат да минат технически преглед, бяха единични случаи“, коментира данните пред "Монитор“ Бойко Рановски – директор на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация".

Най-честите причини за неуспешно преминаване на технически преглед са спирачките. Общо 863 са автомобилите, върнати заради ниска ефективност при спиране. От пунктовете са върнали за ремонт 363 автомобила с вредни газове над нормата.

"Лошото е, че средната възраст на автомобилите в България е много голяма - над 65% са над 15 години, а 35% са над 20 години“, казва Рановски. Цифрите го доказват, за четири месеца най-много са автомобилите, преминали ГТП, с първа екологична група – 249 337, следвани от трета – 243 098, и втора – 93 078. Едва 1127 са превозните средства с петата, най-висока, екогрупа. С четвърта са 85 963 возиила.

Екостикерите са с цел да се определят екологични групи на превозните средства от категория М1 и N1 на база на измерванията, които ще се направят в пункта за технически прегледи, за да се види състоянието им към момента. Засега тези екостикери са предназначени за нуждите на Столичната община и големите градове в страната, където евентуално ще се въведат зони с ниски емисии и където ще има забрана за влизане на определени категории превозни средства според емисиите, които те отделят.

"Въвеждането на новите стикери е с цел гарантиране качествено провеждане на прегледа, гарантиране, че автомобилът ще бъде наличен в технически пункт за прегледи и че ще намалим вероятността за измама в пунктовете до минимум. От януари следващата година тези измервания, които ще се правят в пунктовете, автоматично ще постъпват в системата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация.

Наредбата, която беше обнародвана в "Държавен вестник“ през месец септември 2020 година, задължава всички пунктове да предават онлайн информация при измерването на спирачките и газовете, считано от 12 януари 2022 г. Така вече в пункта няма да могат да въвеждат ръчно резултатите от измерванията и да определят дали превозното средство е технически изправно и в коя екологична група попада, а системата ще определя на база информацията, която ще се получава автоматично от уредите.

Ако досега се е позволявало при измерване на емисиите да се направи някаква манипулация и да се въведат неверни данни, от 12 януари 2022 г .това няма да могат да го правят в пунктовете. Хората, които си позволяват в момента да въвеждат неверни данни, също могат да бъдат установени и при контрол в пунктовете се проверява информацията от разпечатките от уредите и въведената в информационната система. 

Скок на цените на прегледите се наблюдава през последните няколко месеца. Проверка показа, че на практика в София прегледите са поскъпнали с 10 лева. Така цената им вече е от 46 до 60 лева, докато преди въвеждането на екостикерите цената им варираше от 36 до 50 лева.

"Не е ново изискването за замерването, имаше го и преди 12 юли т.г., нормите за емисии съществуваха в административната база. Но тъй като те не се връзваха с определена екологична група, в голяма част от пунктовете такива измервания не се случваха реално“, обяснява Рановски. По думите му сега цената на техническите прегледи се вдига, защото измерванията намаляват броя преминали автомобили през каналите на ГТП-тата. Това е причината собствениците им да вдигат цените.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
+3
 
 
Ако тази система работеше реално, от 600 000 коли поне 400 000 щяха да са спрени от движение. Просто поредния начин за далавери и цоцане на пари от народа.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.


Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Мащабен ремонт на Рогошко шосе
Художествена гимнастика - състезания и подготовка
Грипна епидемия обхвана страната
Масови протести срещу цените на горивата
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Коя формация ще подкрепите на идните парламентарни избори?
БСП
ГЕРБ-СДС
Формация на К.Петков и А.Василев
ИТН
ДБ
ИБНИ
ДПС
Възраждане
Патриотично обединение
Друга
Не съм решил/а
Няма да гласувам
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: