
ЗАРЕЖДАНЕ...
Шефът на "Кауфланд": Цените ни в България са атрактивни в сравнение с други кауфландски държави | ||||||
| ||||||
Това заяви пред News.bg изпълнителният директор на "Кауфланд България" Иван Чернев. "Имаше проверки, максимално сме транспарентни и открити. Ако има нещо установено конкретно за "Кауфланд", да го сложат на масата и ще го обсъдим. Не искам да продължавам да давам отговори на този въпрос, защото това е едно първоначално изказване", коментира още той. Попитан с каква надценка работи конкретно неговата верига, Чернев бе уклончив - зависило от стоковата група, имало и множество процеси, сформиращи крайната цена като логистика, заплати и т.н. "Тази информация, която я има през последните дни, не искам да я коментирам. Мога да говоря само за "Кауфланд." Оказва се, че чистата печалба била в пъти по-малка от цифрите, които витаят в публичното пространство. "Всяка година се публикуват маржовете на печалба на ритейл веригите, вижда се, че те са от 3 до 4-5%. Това е чистата печалба, която имаме", заяви Чернев. Той отказа да коментира в конкретика и идеята на държавата надценка над 25% да се обявява в КЗП. "Не мога да я коментирам, защото е прекалено рано. За коя стокова група говорим, за какъв вид надценка. Прекалено е първоначално изказването. Ако работим на базата на числа - стокова група, резултати, които все пак се публикуват годишно, или утвърдени бизнес модели в ритейл бизнеса и да си зададем наистина въпроса - може ли ритейл бизнесът да съществува с такава мярка?" Попитан обаче как едновременно българският пазар е сред най-конкурентните, но се дават десетки примери за продукти, които са по-евтини в чужбина, Чернев заяви: "Да сравняваме единични артикули в съответните държави е малко трудно. Можем да говорим за България, знаем каква е макроикономическата рамка и кои мерки имат ефект върху инфлацията. Въпросът е какъв е пазарът, много важно е откъде каква суровина идва. Ако цената на маслото примерно в една държава в момента пада, то е защото има прекалено голямо производство и това има ефект върху цената на крайния продукт. Конкретно става дума за Германия. Въпросът е и каква инфраструктура има в нашата държава, ако говорим и за кооперативи, което е добра практика в други държави - има ли такива в селското стопанство?" "Пазарът в България е следният - 50% модерна търговия, това са веригите, а другите 50% е традиционната търговия - пазари, малки магазинчета. А конкретно за "Кауфланд" в сравнение с другите пазари, на които се намираме, българският е един от най-конкурентните пазари. На седмица бройките, които виждате в рекламата, са от 325 до 400 артикула, това са артикули с намаление, т.е. имат добавена стойност за крайния потребител и са ценови атрактивни. Между 48% и 50% от пазара, конкретно за Кауфланд, е акционен - т.е. минава през реклама. Така че България има един от най-ценови атрактивните пазари в сравнение с други кауфландски държави", заяви още директорът на търговската верига. |
Още по темата: | общо новини по темата: 300 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/50 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg