ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
36516 1453 (4%) 30974 420 336 17 900 (4.3%) 389 495 176 700 144 3 818 885 (2.2%) 160 730 872
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Сериозен ръст на вноса на стари дизелови коли от Западна Европа
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:45 / 11.03.2019Коментари (2)3185
©
Търговци отчитат сериозен ръст на вноса на стари дизелови коли от Западна Европа към България. Заради забраните и ограниченията за каране на стари дизелови коли по пътищата на много градове в Западна Европа – износът им към България расте. Всяка трета стара кола от износа на Италия например достига до автокъщите с коли "втора ръка" у нас. Докато търсенето на нови автомобили на дизел в ЕС намалява с 18 % през миналата година, у нас то се запазва.

В момента автомобилите на дизел, които се движат по пътищата в страната, са 1 210 000. На бензин карат 1 340 000 шофьори у нас. По данни на търговците в Германия  – в автокъщите залежават около 350 000 коли на дизел със стандарт Евро 5 на стойност над 5 млрд. евро. Средно всеки автомобил престоява около 106 дни.

Доскоро дизелите бяха най-разпространените коли по пътищата на Италия. Заради ограниченията обаче - дизелите минаха в категорията на най-нежеланите. "Дизелът в Италия умира и това не е само италиански проблем, а европейски. От 2018-а много региони тук, в Италия, забраниха достъпа до центъра на градовете за дизелови автомобили. Въпросът е - къде отиват старите дизелови коли – в Близкия Изток, третия свят и Източна Европа, където законите не са толкова строги по отношение на замърсяването", коментира Джузепе Гамбакорта – автоексперт в Италия.

В момента 80 % от вносът на коли втора ръка у нас идва от Италия. Средно за година от Италия към България се изнасят около 140 000 автомобила - като 65 % от тях са дизел. "Засега вратата към нас е отворена – няма механизми, по които да се ограничат тези автомобили да дойдат", каза Цветелина Цанева от Асоциация на вносителите на автомобили.

Повечето от колите, които тръгват от Италия и Германия към автокъщите у нас, са стари – на над 10-годишна възраст. "Пак стигаме до покупателната способност – едно подновяване на автопарка би коствало много средства, които за много от българите са непосилни", коментира шофьорът Антон Антонов.

"И това предразполага всичките тези евтини автомобили, които замърсяват въздуха в Германия – да идват към България. Хората гледат да се отърват от тези автомобили и рано или късно ще дойде моментът, в който ще се подаряват такива автомобили, тъй като голяма част от тях няма да могат да напуснат на собствен ход територията на Германия", казва Румен Дунев.

Заради по-ниския разход - Антон също залага на кола с дизелов двигател. Според него замърсяването идва не толкова от вида гориво, колкото от поддръжката на автомобила. "Има и дизели, има и дизели. Според мен, ако един дизел е поддържан с всичките филтри, катализатори – работи напълно оптимално", казва Антон Антонов.

Около 60 % от новорегистрираните коли през миналата година  в България са на дизел. Като само един на всеки десет автомобила е нов, а не "втора ръка". И вносителите и производителите го потвърждават. "В България търсенето на дизеловия автомобили остава високо – противно на търсенето в Западна Европа", казва Александър Миланов от Асоциацията на автомобилните производители.

"Продължава търсенето на дизеловите автомобили – тъй като в България няма механизъм – законов и финансов – по който да се ограничи този внос и продажба на по-стари дизелови автомобили", коментира Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили.

Експертите не изключват и българските шофьори да спечелят от европейските забрани. Ако преди половин година автомобил, отговарящ на нормата Евро 6, се е продавал за 28 000 евро, сега цената му в автокъщите в Германия и Италия трудно минава 21 000 евро. "Това, което може да се случи – е някои от тези автомобили, да влязат на относително по-изгодна цена на българския пазар и това да подпомогне на някои от по-старите сегменти автомобили в България", казва Александър Миланов.

"Ако те дълго време стоят там – проблемът с тяхната техническа поддръжка – ще доведе до драстично спадане на цените, което ще е добре дошло за българските търговци. Евро 5 и 6 – автомобили, ако дойдат тук – България ще си обнови автопарка, а не да го състари", коментира още Цветелина Цанева.

"Въвеждат се промени по отношение на категоризацията на ПТС – ще се използва стикер, който ще се поставя на предното стъкло, който ще носи информацията за евро категорията на колата и данни за измерените замърсители от двигателите. Тези стикери могат да помогнат на общините, които да предприемат мерки за зони с ниски емисии – части от градове или цели градове (по подобие на Европа), които въвеждат ограничения, под даден Евро стандарт да не могат да влизат такива автомобили – например по ниско от Евро 3 – да не влизат. Това ще е решение на всяка община", коментира Георги Михайлов от МОСВ.

Автомобилният транспорт у нас е един от основните източници на замърсяване – но след битовото отопление, който е най-големият причинител на наднормени нива – основно на фини прахови частици. Автомобилният транспорт е замърсител в най-големите градове на страната.

По думите на Михайлов при нас има една съществена разлика от Западна Европа – и това са високите нива на азотни оксиди, които има в редица западноевропейски градове.

Източник: Нова тв







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 11.03.2019 г.
+2
 
 
Да направят заплатите на средното ниво на западно европейските и няма да има проблем със старите коли. Не караме 20 годишни автомобили щото ни е кеф!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.


Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.
Лято 2021
Изтребител падна в Черно море край Шабла
Скандално от Северна Македония: Българският език не съществува, ние ги
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои проекти трябва да бъдат финансирани със заем?
Модър-Царевец
Бетонен мост
Нов мост над р.Марица
Кръстовище на две нива до Водната палата
Продължението на бул. "Северен“
Други
Не трябва да се тегли заем
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: