Отстранени са пречките за влизане в сила на концесионния договор за АМ „Тракия” | ||||||
| ||||||
Правителството упълномощи министъра на регионалното развитие и благоустройството да подпише второ допълнителното споразумение към концесионния договор. С него срокът, предвиден за осигуряване на финансиране от страна на концесионера, се увеличава от 90 на 120 дни. На 29 март т. г. правителството утвърди първото допълнително споразумение към договора за автомагистрала "Тракия", което бе подписано на 26 април от министър Гагаузов и представители на българо-португалския консорциум „Автомагистрали Тракия". С него концесионерът се ангажира да изпълни условията, поставени от държавата, а именно: · концесионерът да поеме изцяло строителния риск - той носи пълна отговорност за изграждането и ремонта на обекта в съответното качество, за организацията, безопасното и навременно извършване на работите; · концесионерът поема риска от наличност на услугата - предвидени са съответни гаранции за поддръжка, съобразно конкретните стандарти за обекта на концесията; · от договора отпадат клаузите, предвиждащи държавна гаранция под каквато и да е форма; · първоначално договорената цена за строителство и рехабилитация на републиканския път Калотина-Софийски околовръстен път (Северна дъга)-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас остава непроменена; · поетапно въвеждане в експлоатация на участъци от новото трасе на автомагистралата в съответствие с графика, който е неразделна част от договора за концесия. С подписването на двете допълнителни споразумения към договора са защитени държавният и общественият интерес при отдаването на концесия на автомагистрала „Тракия". |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!