От ресторанта с такса "свободен стол": Беше единичен случай, клиентите бяха агресивни

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (9)
09:49 / 10.08.2017
4833
Начислената такса "свободен стол" в ресторант, за която Burgas24.bg вчера съобщи, взриви социалните мрежи и предизвика лавина от реакции. Заведение в Созопол поиска от туристи пари за незаети места. На разпространена в интернет касова бележка се вижда как за четири резервирани, но незаети стола, ресторантът е начислил по 20 лева, или общо 80 лева.

Жената, която изпрати сигнала, не пожела да застане пред камерата на NOVA, тъй като не търси публичност, а се бори за правата си. Тя разказа, че е уведомила хостесата още с влизането в ресторанта, че няма да са 10 души, а шест.

"Подобна такса е лоша ресторантьорска практика, която ние не прилагаме. Този случай е единичен и е породен заради агресивно поведение. Това, че жената не желае да се включи в пряк ефир е показателно. Не е вярно, че сме били уведомени, че ще са по-малко", заяви собственикът на заведението Тони Матеев.

Клиентите твърдят, че са срещнали лошо отношение от страна на сервитьорите, а от ресторанта заявиха, че те са се държали арогантно и са смущавали останалите гости в заведението. Тони Матеев заяви все пак, че това действие и било грешка и реакцията им не е била правилна.

"Недопустимо е да има такса "празен стол". Още снощи по изрично разпореждане на премиера направихме пълна проверка на заведението. За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява подобна такса. Това са рискове, които трябва да се калкулират", заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.

"Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение, независимо дали то се случва за първи път", допълни тя.

"Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Извършихме проверка, ще има административна санкция за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и тя се представя в касов бон", коментира от своя страна Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.


Виж коментарите (9)

Още по темата (1):
11.08.2017 Заведението с "такса стол": Най-известната маса по морето е резервирана до края на сезона, благодарим на зложелателите
Още новини от Национални новини:
НИМХ публикува официалната прогноза за празниците
Лоша новина за абсолютно всички шофьори у нас
Наши бизнесмени: Работните си места ще загубят хиляди служители
Вижте с какви заплати в бруто "Кауфланд" примамва служители
Кметът на Пазарджик остава кмет
Изключително рядко природно явление е предизвикало мощната градуш...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).