ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
61546 3508 (5.7%) 54644 692 376 28 325 (4.1%) 558 928 262 686 518 5 229 286 (2%) 237 198 714
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Новата система за прегледи на автомобили открива доста неизправности
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:46 / 27.10.2021Коментари (1)3626
© БГНЕС
242 автомобила не са успели да минат технически преглед поради констатирани неизправности. Това се случва за срок от четири месеца. Други 1902 автомобила временно не са допуснати за движение по пътищата за отстраняване на установените неизправности, сред които неефективни спирачки и вредни газове над нормите. Това сочат данните на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (ИААА).

Новата система за прегледи на автомобилите заработи от 12 юли т.г., за четири месеца 600 000 превозни средства вече са минали успешно през каналите и имат новия екологичен стикер на предното си стъкло.

"През предходните години броят на върнатите автомобили за отстраняване на неизправности беше в пъти по-малък, а тези, които не могат да минат технически преглед, бяха единични случаи“, коментира данните Бойко Рановски – директор на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", предава Монитор.

Най-честите причини за неуспешно преминаване на технически преглед са спирачките.

Общо 863 са автомобилите, върнати заради ниска ефективност при спиране.

От пунктовете са върнали за ремонт 363 автомобила с вредни газове над нормата.

"Лошото е, че средната възраст на автомобилите в България е много голяма - над 65% са над 15 години, а 35% са над 20 години“, казва Рановски. Цифрите го доказват, за четири месеца най-много са автомобилите, преминали ГТП, с първа екологична група – 249 337, следвани от трета – 243 098, и втора – 93 078. Едва 1127 са превозните средства с петата, най-висока, екогрупа. С четвърта са 85 963 возиила.

Екостикерите са с цел да се определят екологични групи на превозните средства от категория М1 и N1 на база на измерванията, които ще се направят в пункта за технически прегледи, за да се види състоянието им към момента. Засега тези екостикери са предназначени за нуждите на Столичната община и големите градове в страната, където евентуално ще се въведат зони с ниски емисии и където ще има забрана за влизане на определени категории превозни средства според емисиите, които те отделят.

"Въвеждането на новите стикери е с цел гарантиране качествено провеждане на прегледа, гарантиране, че автомобилът ще бъде наличен в технически пункт за прегледи и че ще намалим вероятността за измама в пунктовете до минимум. От януари следващата година тези измервания, които ще се правят в пунктовете, автоматично ще постъпват в системата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация.

Наредбата, която беше обнародвана в "Държавен вестник“ през месец септември 2020 година, задължава всички пунктове да предават онлайн информация при измерването на спирачките и газовете, считано от 12 януари 2022 г. Така вече в пункта няма да могат да въвеждат ръчно резултатите от измерванията и да определят дали превозното средство е технически изправно и в коя екологична група попада, а системата ще определя на база информацията, която ще се получава автоматично от уредите.

Ако досега се е позволявало при измерване на емисиите да се направи някаква манипулация и да се въведат неверни данни, от 12 януари 2022 г .това няма да могат да го правят в пунктовете. Хората, които си позволяват в момента да въвеждат неверни данни, също могат да бъдат установени и при контрол в пунктовете се проверява информацията от разпечатките от уредите и въведената в информационната система.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 28.10.2021 г.
0
 
 
Тъпанари! Оправете скапаната си система! Принудихте ни да налеем едни пари "за да си узаконим" газовите уредби на автомобилите, а на техничессине прегледи, като ти въведат годината на произвоство на ЛПС-то и директно отиваш в Евро1. На никой чиновник не му дреме, че масово българите караме на пропан или на метан и замърсяваме околната среда в пъти по-малко от "допустимите норми"!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.


Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2021/2022 г.
Грипна епидемия обхвана страната
Откриха труп на мъж
Ботев в Първа лига, сезон 2021/2022
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Каква оценка поставяте на кмета Здравко Димитров след 2 години управление на Пловдив?
Слаб (2)
Среден (3)
Добър (4)
Много-добър (5)
Отличен (6)
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: