Над 100 шофьори, извършващи нерегламентиран превоз, са хванати през годината. Нито един не е изправен пред съда

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
16:13 / 08.11.2021
1364
Над сто шофьори на бусове и таксита са хванати да извършват нерегламентираните автомобилни превози чрез съвместни акции на държавните органи през последната година. Показа справка на Министерството на транспорта. Нито един от тях все още не е изправен пред съда, показва анализ на вестник Монитор.

Десетки таксита, менте превозвачи, имитиращи марки на известни фирми, буквално обсаждат гари и автогари и летищата. Най-често принудителните мерки са сваляне на табелите на автомобилите, взимане на шофьорската книжка на водачите.

Същото се случва и по ГКПП-та на страната, където Гранична полици заедно с инспекторите на бившата ДАИ правят акции срещу нелегалните бусове. Националната агенция за приходите често проверява за съответствие между имущество и доходи собственици на микробуси, които подозрително често преминават през едни и същи гранични пунктове. Бяха установени 172-ма "социално слаби“ превозвачи без разрешение. Данните, които навяват съмнение за превоз на пътници "на черно", са подават от Гранична полиция. Те показват, че има физически лица - собственици на десетки микробуси, които пътуват към Западна Европа поне веднъж седмично.

Някои от тези граждани не са декларирали никакви доходи в последните пет години, а същевременно притежават солиден автопарк и недвижими имоти, са установили от НАП. Недекларираните доходи ще бъдат обложени с данък, който трябва да бъде платен с лихвите.

От години автотранспортният бранш се оплаква, че в България действат огромен брой нелегални превозвачи. 3000 осем-местни микробуса със статут на леки автомобили возят пътници "на черно" според сметки на Конфедерацията на автобусните превозвачи. Във вътрешния транспорт сивият сектор е около една трета. Преди две години автобусните компании дори се стягаха за национална стачка, като твърдяха, че 40% от автобусите са опасни и че заради нелегалните превози фирми фалират, а цели общини остават без превоз.

Контролът се затяга, но освен отнемането на книжките на шофьорите и свалянето на табелите на бусовете за известно време, наказани няма. След акциите от МВР уведомяват прокуратурата за нарушенията по чл. 234 от НК. И от 100 случая няма нито един стигнал до съда, обясни пред “Монитор“ директорът на ИААА Бойко Рановски. В по-голяма част те се връщат обратно с отказ за образуване на досъдебно производство, защото не може да се докаже съставът на престъплението. Случаите са установени за бусове, пътуващи до Европа.

Нарушителите са най-често на Граничен пункт Калотина. Прокуратурата в Сливница отказва да образува производства, защото не може да се докаже съставът на престъплението, казва Рановски.

Проблемът е, че за да бъде изпълнена нормата в НК за нерегламентиран превоз, първо трябва да е извършен обществен превоз срещу заплащане, т.е. да има облага. Второто условие е превозът да е извършен без лиценз или разрешително – бусовете са такива. Третото условие е тази дейност да се извършва по занятие. И тук прокуратурата среща трудност да докаже третата хипотеза. За голяма част от случаите се получават откази за образуване, някои от тях са обжалвани заради отказите и Окръжна прокуратура-София е върнала преписките на Районна прокуратура-Сливница с допълнителни указания и разпореждания.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Баташката "Св. Неделя" - църквата, в която влизаш с наведена глав...
Според Атанас Пеканов следващото плащане по ПВУ, ще е наполовина
Надути цени "дерат кожите" на клиенти по Южното Черноморие
Василев за Борисов: Нека да видим програмата му и ще говорим, до ...
Агнешкото до 28 лева за килограм, но засега!
Теглят номерата на машините за съответствие за предстоящия вот "2...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).