Млад мъж пропищя от монопола на мобилните оператори: Рекетират ме!
Мобилен оператор рекетира 24-годишен столичанин да заплати 15 такси в пълен размер за използваните от него интернет и телевизия по договор. Причината е, че телекомът не може да предостави услугите на новия адрес на мъжа, но въпреки това не иска да се прекрати договора за тях.
"Мобилните оператори у нас са по-силни от контролните институции и обвързващите им практики могат да те държат в плен до гроб", смята Борислав Иванов, който разказа драмата си пред репортер на лупа.бг.
Мъжът подписва договор за комбинирана услуга интернет+телевизия през декември миналата година. След обстойно проучване офертата на продавач-консултантите и в трите офиса на фирмата е двугодишен договор, тъй като по-малък период не се предлага и не е на дневен ред.
"Като питаш може ли, отговорът винаги е "Не може по-малко от две години. Само с такъв договор използвате промоционалните ни цени", спомня си Борислав.
В крайна сметка мъжът сключва договор за услугата и всичко върви добре до момента, в който не решава да смени жилището с ново. Оказва се, че кооперацията на новия адрес не е окабелена за предоставяне на интернет и телевизия от оператора. И ходенето по мъките започва.
След разговор с представители на мобилния оператор става ясно, че услугата не може да бъде предоставена, освен ако пет семейства в блока не станат абонати на същия мобилен оператор.
"Това си е чиста проба рекет. Не възнамерявам да ставам техен промоутър, който да ходи от врата на врата и да предлага услугите им на съседите си", категоричен е Борислав.
По думите му и останалите алтернативи са безумни и непрактични.
От своя страна прекратяването на договора е практически невъзможен ход. Ако мъжът вземе това решение, то за оставащия период от договора Борислав ще трябва да заплати неустойки в пълен размер според договорените в документа суми.
"Реално промоцията не била чак толкова промоционална", смее се Борислав.
Според него мобилните оператори у нас извършват всякакви своеволия без да се съобразяват с клиентите си.
"Важното е да получават месечните си такси", убеден е младият мъж. Според него правилният ход на фирмата е независимо от обстоятелствата, да осигури на клиентите си услугите, за които те плащат ежемесечно.
Казусът е отнесен до ръководството на мобилния оператор и се чака отговор от тяхна страна.
Името на телекома не е упоменато заради сигналите, които вече са подадени към мениджмънта на фирмата и в Комисията за защита на потребителите.