Магазин рекламира стока в брошурата, а я няма на витрината. Какво правим?

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (3)
10:18 / 04.06.2023
2144
Стават повече търговските вериги, които прилагат некоректната практика да разпространяват рекламни брошури и в средата на периода на кампанията да информират клиентите си, че изобщо няма да доставят някои от стоките с намалени цени или ще ги продават по-скъпо от обявеното в бюлетина.

Неспазените обещания към клиентите и посочените за това мотиви, както и подходът при съобщаването за настъпилите промени са идентични, което навежда на мисълта за копиране на практиката.

Например, обединяващи прилагащите тези нелоялни практики търговци са най-често посочваните за разминаванията причини: "непредвидени обстоятелства" и "техническа грешка“.

Понякога тези вериги съобщават, че част от намалените артикули няма да бъдат доставени, като често става дума за тематични за актуални празници продукти. Когато се окаже, че цената в магазина ще е по-висока от посочената в брошурата, понякога това е в пъти. Ако пък търговецът е решил да осигури заместители на недоставените стоки, обикновено те са по-неизгодни за потребителите като съотношение цена-качество или пък са недостъпни за част от тях.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да осигурят наличности за целия период на промоцията или алтернативни стоки с идентични цена и характеристики. Обратното е непрофесионално и недобросъвестно поведение, което представлява нелоялна търговска практика", коментира пред БНР основателят на "Ние, потребителите" Габриела Руменова. И добавя: Когато търговците решат да разпространят съобщение за настъпилите промени, как ще докажат, че тази информация е достигнала навреме и до всички потребители, които са получили брошурите в пощенските кутии, в приложенията за отстъпки и онлайн?

Очевидно е, че тези некоректни практики се мултиплицират във времето. И няма как да е иначе, след като месеци наред друга верига използва същия подход без последствия, тъй като няма данни Комисията за защита на потребителите да е взела отношение по такъв казус. След като контролният орган не желае да се намеси, то остава само потребителите да са бдителни и да не допускат да бъдат подвеждани да променят плановете си за покупки заради въвежданите в движение промени от търговците.

Виж коментарите (3)

Още по темата (396):
06.05.2024 В Цалапица черешите са 8 лева, в Пловдив се продават на 25 лева, а във Великобритания - 377 лева
03.05.2024 Инфлацията у нас над средната за Европа
03.05.2024 Млечните продукти и яйцата в нашите магазини по-скъпи, отколкото в Европа
02.05.2024 Финансист: На повърхността изглежда много добра мярка, но само там
28.04.2024 Салата за 1,50 и основно за 3 лв. в стол за студенти
27.04.2024 Производители бесни: Нямат ли срам? Купуват марулята от борсата за 10 ст., продават я в Пловдив за 1,50 лв.
Още новини от Национални новини:
Още един проблем ще мъчи шофьорите по магистрала "Тракия"
Толкова ли сме зле? От Пловдив до Видин колкото със самолет до Ки...
Обърната цистерна на АМ "Тракия", разделителната мантинела е букв...
Избират Царица Роза
Затварят част от магистрала "Тракия" за 2 седмици
Meteo Bulgaria: Слагайте мрежите и покривайте зеленчуците!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).