ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
35742 1453 (4.1%) 26013 412 814 17 150 (4.2%) 357 149 161 617 769 3 353 030 (2.1%) 139 443 755
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Колко ще ни струва новият екостикер с чип за годишен преглед на колата?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 22:10 / 15.04.2021Коментари (2)7640
©
Шест лева и 80 стотинки без ДДС е цената на новия екостикер с вграден чип, който ще се лепи на предното стъкло на автомобилите при Годишен технически преглед (ГТП) след 12 юли.

Така отговориха от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация", бившата ДАИ, на въпроси на “Труд". Но пак не стана ясно кой ще плати оскъпяването - държавата, пунктовете или всеки собственик на автомобил с тегло до 3,5 тона. 

Цената на единична бройка е посочена от производителя - фирма “Демакс" АД, на базата на годишен тираж от 1 500 000 стикера. Слаганите и в момента на ГТП холограмни лепенки е 3,50 лв. без ДДС, тоест - увеличението е с 3,30 лв.

От ИААА уточняват, че пунктовете за ГТП няма да плащат нищо по оборудването с компютри, принтери, четящи и записващи устройства за чиповете, тъй като те са част от договора с “Демакс" АД.

Дружеството, сочено като семейна фирма на депутата от БСП Петър Кънев е било единствен кандидат, явил се на обявената обществена поръчка за отпечатване на документи за ГТП. Процедурата приключва на 30 април м. г. като договорът е за 5 897 142,50 лв. без ДДС.

Любопитен факт е, че промените в Наредба Н-32 на транспортното министерство, с които се въвежда екостикера с чип са публикувани в “Държавен вестник" на 11 септември 2020 г., повече от 4 месеца след договора с “Демакс".

В отговора от бившата ДАИ сочат, че не необходим анекс към сегашния им договор с “Демакс", въпреки че след 12 юли т. г. очевидно плащанията по него стават по-големи. Освен това отпечатването на 1,5 млн. екостикера ще струва на производителя 12 240 000 лв. без ДДС - над два пъти повече от цялата обществена поръчка.

“Поставянето на стикер с чип на автомобила е абсолютно излишно, целта му е само да се платят едни пари. Всеки полицай и всяка улична камера може да направи справка за същата информация само по регистрационния номер на колата", каза  Христо Радков, председател на Българското обединение на шофьорите.

Идеята на лепенката, която ще се слага от 12 юли, е да раздели леките автомобили на 5 категории.

Чипът е с антена, която ще излъчва кодирана информация и така най-замърсяващите въздуха - от Първа до Трета категория, могат да бъдат идентифицирани.

През февруари - в последните дни на 44-тото Народно събрание бяха приети поправки в закона, които дават право на общинските съвети да определят забранени зони. В дни с мръсен въздух там няма да бъдат пускани цапащи коли, а глобите за снимани или спрени в зоната ще са от 50 до 500 лева.

“Добре, нека да има пет екокатегории, но защо е нужен стикер и чип? МВР, инспекторите от общините, камерите на АПИ, уличното видеонаблюдение ще научат коя от 5-те категории е колата точна така, както научават всичко, което ги интересува - автомобилът има ли застраховка, минал ли е на Годишен технически преглед и т. н.", обясни Радков.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Да дадем пример със следната ситуация: Лицето Х има автомобил марка Х, "цапащ". Лицето Х живее на адрес, който се намира в зона, в която е забранено от четвъртък до неделя "цапащите" автомибили да се движат там, или да са СПРЕНИ (ПАРКИРАНИ?) там (явно и като седят с изгасен двигател "цапат"). Въпросът е, лицето Х трябва ли всеки четвъртък да мести "цапащия си автомобил" на няколко км от тях (извън "зацапаната" зона), или не? Ако не трябва, колко месеци, разходи, и бюрократщина ще има, докато лицето Х докаже, че живее в тази зона и спира (паркира) "цапащия" си автомобил пред вкъщи? Ще има ли право да го използва? Ами ако се намира в средата на зоната и в петък реши да отиде някъде с него? Тръгва в забраната и хоп "цапа" зоната, съответно глобичка. Или ще е длъжен да върви с бележка за местоживеене подобно на "гениалните" КПП-та заради "гениалния" Ковид? И последен въпрос, ако всеки, живеещ в "зацапани" зони, трябва да премести автомобила си извън тях, за да не бъде глобен, какво ще се случи с "незацапаните" зони след Х период от време ? И те ли ще станат "зацапани" и тогава какво ? Всичко де що е ДВГ извън града? Аз имам по-добро предложение - гражданско неподчинение :)
0
 
 
Куче- касичка! Овчарите се сменят, но стригането си е стригане!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.


Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2021 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Грипна епидемия обхвана страната
Парламентарни избори 2021 г.
ТВ и шоу сезон 2020/2021 г.
Тежка катастрофа на Околовръстното в Пловдив, двама души са загинали
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои проекти трябва да бъдат финансирани със заем?
Модър-Царевец
Бетонен мост
Нов мост над р.Марица
Кръстовище на две нива до Водната палата
Продължението на бул. "Северен“
Други
Не трябва да се тегли заем
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: