
ЗАРЕЖДАНЕ...
Кодекс ще вкарва в правия път самозабравили се чиновници | ||||||
| ||||||
В кодекса се посочва, че служителите в администрацията трябва да представят пред ръководителя си всички проблеми, с които се сблъскват в работата си, да го информират за всички слабости, пропуски и нарушения, които биха създали условия за корупция, измами и нередности. В работата си с гражданите и организациите служителите ще трябва да предоставят цялата необходима информация с оглед защитата на техните права и интереси и ще са длъжни да информират хората за възможностите за обжалване. С приемането на новия кодекс чиновниците ще бъдат задължени да "се стремят да избягват в поведението си конфликтни ситуации, а при възникването им ще целят да ги преустановят, като запазят спокойствие и контролират поведението си". Изрично им се забранява и да се възползват от служебното си положение. Те трябва да спазват и някои основни принципи - законност, лоялност, добросъвестност, безпристрастност, равнопоставеност, отговорност, политически неутралитет, почтеност, конфиденциалност, публичност и прозрачност, колегиалност и учтивост.Външният вид също ще бъде регламентиран – облеклото трябва да бъде делово и да съответства на служебното им положение в институцията, в която работят. Всеки служител ще трябва да зачита мнението на колегите си и да се съобразява с правото на личен живот, а ръководителите ще трябва да показват уважение към подчинените си, да зачитат личното им достойнство, да проявяват отговорност и да им помагат да си вършат работата. В кодекса е регламентирано и че няма да се допуска психически, физически, сексуален или всякакъв друг тормоз на работното място. Няма да се допускат и никакви форми на дискриминация нито сред служителите, нито към гражданите. Такъв кодекс за поведение вече съществува и е въведен през 2004 г., но Захариева и Дончев посочват, че той не е актуализиран през годините, а същевременно обществената обстановка и очакванията на гражданите са се повишили. Кодексът според тях е нужен, тъй като се наблюдават недостатъчно доверие и удовлетвореност на обществото по отношение на спазването на изискванията за висок професионализъм на служителите. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg