Как и до кого да подадем сигнал, ако не сме доволни от оказана медицинска помощ?

Автор: Велизара Ангелова
Коментари (0)
17:35 / 02.05.2025
1547
Закона за здравното осигуряване (ЗЗО) е регламентирано, че задължително осигурените лица имат право да подават жалби пред директора на съответната Районна здравноосигурителна каса (РЗОК), когато не са удовлетворени от медицинските дейности, свързани с оказана медицинска помощ.

От НЗОК информират, че в жалбата се описват причините и се посочва най-малко едно от следните основания:

- Отчетена, но неизвършена медицинска дейност;

- Качество на медицинската помощ, което не съответства на критериите за качество, определени в националните рамкови договори;

- Отказан достъп до медицинска документация;

- Получени от изпълнител на медицинска или дентална помощ суми без правно основание.

Съгласно чл.8 от НРД за медицинските дейности за 2023 -2025 г. жалбите се подават в срок до 7 дни от установяване на някое от цитираните основания. 

Съгласно чл. 72, ал. 8 от ЗЗО проверките по постъпили жалби  и сигнали се извършват в срок до два месеца от постъпване на съответната жалба, като за резултатите от проверката се уведомява жалбоподателят.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Хампарцумян: Преди "мизерните пенсии" какво сте направили?
Махат хартиения талон на колите
Археолози се натъкнаха на ограбен гроб при спасителните разкопки ...
Евродепутат: България липсваше на европейската и световната полит...
Депутат предупреди: Предстои сериозна финансова криза!
Утре 30 градуса, но на морето изобщо няма да е топло


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).