ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
13428 251 (1.9%) 6919 145 300 4 035 (2.8%) 50 565 63 752 439 1 477 371 (2.3%) 44 145 475
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Гърците пак искат влак през "Маказа"
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:10 / 26.10.2020Коментари (0)2648
© БГНЕС
Властите в провинция Родопи в Северна Гърция се надяват през лятото на 2021-ва през граничният пункт "Маказа – Нимфея“ да преминават автобуси, а депутатът от СИРИЗА Димитрис Хариту настоява София и Атина да започнат преговори за изграждане на ж. п. линия между Подкова и Комотини. 

Това е новината от разговорите на Хариту с председателя на парламентарната Междупартийна комисия за развитие на Западна Тракия Костас Караманлис и министъра на околната среда и енергетиката Костис Хацидакис.

Припомняме, че темата "влакове през Маказа“ е на дневен ред и в България. Ако се реализира, големият проект "Дунав-Егея“ ще сбъдне и мечтата на поколения нашенци за продължаване на жп линията от Подкова до Комотини. Железопътното трасе е част от мегапроекта "Дунав – Егея“, който включва и скоростната магистрала свързваща "Дунав мост“ - Русе с прохода "Маказа".

Голям логистичен център с гара дълга около 4 км включва проекта на жп линията с високоскоростни влакове "Южно Северен поток". Железопътната линията ще свързва двете пристанища "Мароня" и "Констанца", твърди Румен Марков от проектантската компания "Лардж Инфрастръкчър Проджектс“.

Предвидено е магистралата да започва от Дунав мост при Русе и да завършва при бъдещето пристанище на Мароня. Ще има 38 пътни възли, 33 тунела, 56,6 км мостове и виадукти и т.н. Проектантите обясниха, че е заложена реконструкция на ГКПП "Дунав мост“ и изграждане на две нови ГКПП на "Маказа“ от българска и гръцка страна.

По линията ще се движат влакове с дължина на композицията 1800 м. Скоростта с която е предвидена да се движат товарните влакове е 200 км/ч, а пътническите влакове с до 250 км/ч.

Основно линията ще бъде предназначена за товари, но по нея ще пътуват и пътници. Трасето е предвидено да минава източно от Комотини, след това влиза в тунел дълъг 11 км, който излиза над Кирково, след това преминава покрай Момчилград. 

Гарата в Момчилград е предвидена да се ремонтира и да се превърне в голям логистичен център. Тя ще бъде дълга около 4 км, за да може да приема товарните влакове. Следващата жп гара по трасето ще бъде при хасковското село Сираково, след това Чирпан, казанлъшкото село Копринка, Габрово, Павликени между Белене и Свищов жп трасето ще напуска България и отива в Румъния.

През 80-те години на миналия век български експерти също предлагат изграждането на маршрут Димитровград - Подкова - Комотини - Кавала/Александруполис, с изграждане на жп линия през прохода Маказа. И тогава, и днес обаче се отчита, че мегапроектът е прекалено скъп.

В последните години бизнесът в Северна Гърция настоява Атина да поиска финансиране от Брюксел за железница под "Маказа“.

За реализацията на мегапроекта първо трябва да има решение на двете правителства – българското и гръцкото, за изграждане на АМ "Дунав – Егея“. Плановете на проектантите са това да се случи през пролетта на 2020 г, а до края на 2021 г. обектът да е с издадено разрешително за строеж. Прогнозният срок за строителството е 3 г.

АМ "Дунав – Егея“ ще се изгражда чрез публично-частно партньорство. Моделът е концесия срещу строителство, без да се разходват средства от бюджета, пише "24Родопи".







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Грипна епидемия обхвана страната
Палми и пинии в Пловдив
Ботев в Първа лига, сезон 2020/2021
Локо в Лига Европа, сезон 2020/2021
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои проекти трябва да бъдат финансирани със заем?
Модър-Царевец
Бетонен мост
Нов мост над р.Марица
Кръстовище на две нива до Водната палата
Продължението на бул. "Северен“
Други
Не трябва да се тегли заем
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: