ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Дерат ни с 10 лева при разговор за болничен
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:33 / 03.01.2017Коментари (2)3583
© Монитор
Чиновници отговарят на импулсни телефони, като средно една проверка може да глътне около 8 лв. на всеки, решил да си провери болничния в НОИ. Това установи проверка на "Монитор". В сезона на честите заболявания много хора звънят на единния номер на осигурителния институт в опит да разберат кога ще им бъде изплатен болничен или майчинство. Макар номер 0700 да е посочен като национален телефон "на цената на един градски разговор", всъщност това е уловка, обясниха експерти.

Средно 8 лв. струва консултация на потребителския телефон на Националния осигурителен институт (НОИ) от мобилен телефон. Проверка показва, че чакането за свободен оператор и предоставянето на информация отнема средно по 25 минути. 2/3 от времето потребители просто чакат да се свържат с някой от консултантите в Контактния център на института.

"Чаках 15 минути, говорих 5 минути и ми обясняваха как няма проблем", разказва потребител. В последните работни дни на годината продължителността на разговорите на горещия телефон на НОИ 0700 14 802 нараства.

"Изясняването защо се бави изплащането на болничния ми отне 8 минути. За да ме свържат с оператор чаках 20 минути обясни столичанинът Радомир Николов. 

Мъжът, както повечето потребители, търси консултация от мобилния си телефон. Това означава, че консултацията на Радомир чрез Контактния център на НОИ ще му струва 8,96 лв.

Разговорите на телефони, започващи с 0700 от мобилни оператори се таксуват между 0,23 лв и 0,32 лв на минута. Ако потребителите звънят от стационарен телефон, обаждането е на цената на един градски разговор. 

"Моят опит от разговори по телефона е, че не става. Навъртях си сметка и накрая нищо", разказва Христа.

От НОИ отказаха коментар за оперирането с телефон 0700 14 802. Номер 0700 се използва и от НАП, както и няколко други важни държавни институции за подаване на сигнали или извършване на справка.

Телефонните номера от типа "0700 1Х ХХХ" представляват универсален код за цялата страна, който се използва за обаждания и справки към банки, телекомуникационни оператори, предприятия, към различни институции, фирми. Към него са включени и компаниите за битови услуги - електроразпределителни дружества, ВиК, както и застрахователи.

Малцина обаче са наясно каква е тарифата, по която се плаща за разговор към този телефон с универсален код. Мнозина са убедени, че е безплатен или на минимална стойност. Според Комисията за регулиране на съобщенията услугата е без допълнително таксуване за позвъняващия. 

Справки "на цената на един градски разговор" обаче означава да позвъните от стационарен номер на даден телеком към стационарен номер на същия телеком.

Позвъняването от мобилен апарат обаче винаги излиза по-скъпо и се покрива изцяло от човека, който звъни. Важна "подробност" е, че 0700 е специален номер и не попада в никакви абонаментни пакети с включени минути за разговори, независимо към кой телеком е клиентът и дори да има включени минутки за фиксирани мрежи. 

Обаждането към номер, започващ с 0700, винаги се таксува и товари сметката ви - като цената зависи от това какъв е абонаментният ви план към телекома. Ако четете внимателно, всички български телефонни оператори предупреждават - включените безплатни минути не могат да се ползват за разговори към номера с добавена стойност, международни дестинации, универсални номера (като 0700) или в роуминг.

Те се таксуват според тарифния план. От ИА "Автомобилна администрация", които също ползват 0700 обясниха, че разговорите от крайни потребители от фиксираната мрежата на VIVACOM към номера 0700, се таксуват на цената на регионален телефонен разговор, а абонатите (потребителите) на услугата заплащат разликата (само при национален разговор) до пълната стойност на проведения разговор, в зависимост от продължителността. 

За клиента на услугата "Универсален номер - 0700" разговорите пък се тарифират, като всяка първа започната минута се таксува като цяла, а всяка следваща минута след първата (в рамките на един разговор) се отчита на интервали от 20 секунди. Когато към услугата "Универсален номер - 0700" е проведен междуселищен разговор, клиентът на услугата заплаща 0.030 лв./мин. без ДДС. Всички други разговори се заплащат само от краен потребител.

Откриването на телефон с начало 0700 струва на бизнесабонатите 100 лева без ДДС. Ако искат те сами да подберат цифричките по-нататък, плащат пет пъти повече. Специалният телефон върви и с месечна такса. Големите фирми предпочитат да имат единен, унифициран и лесно запомнящ се телефонен номер за обслужване на клиенти от цялата страна, така че услугата се радва от години на голям интерес.

Историята на мистериозния номер започва още през далечната 2002 г., когато БТК създава т.нар. интелигентна платформа. Част от нея е и услугата "Универсален номер 0700". Според Наредбата за ползване, разпределение и предоставяне на номера услугата дава възможност на потребителя да има достъп до универсалния номер независимо от местоположението му, вида на телефона, преноса или технологията. 

Мненията за този магически номер сред потребителите варират в двете крайности - от това, че е страхотно удобство, до твърдения, че е адска световна конспирация. Сигурно е едно - той е доста удобен за компании и фирми.

Номерът се помни лесно, освен това не е обвързан географски с тарифата - т.е. цената е една, без значение дали човекът се обажда от Варна, Сандански или Добрич. Предимство за компаниите е, че дори и да преместят офиса си на друг адрес или дори в друг град, на клиентите им няма да се наложи да бродят из телефонните указатели. 0700 не зависи от селищните кодове. Не на последно място фирмите ползват телефонни номера с този код, за да си придадат уникална корпоративна идентичност, т.е. да бъдат разпознаваеми навсякъде в публичното пространство.

Те имат възможност да записват съобщения по желание, да пренасочват разговорите и да зададат максимална продължителност на разговора. Фирмите с такива номера могат и да получават подробна статистика за входящите обаждания - за произхода на позвъняването, броя, минутите, продължителността и т.н. Във фактурите на клиента пък се виждат броят обаждания, продължителността и стойността на обаждането към универсални номера.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Добре де, НОИ и НАП предоставят и онлайн достъп до информацията с ПИН. На мен ми отне по-малко от 10 минути в НАП да си взема номерче, да ме извикат и да си изляза. Кой има време и нерви да виси 25 минути на телефона и да очаква свързване?!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: