Брошури и промоции? Хранителни магазини хванати в крачка

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
10:17 / 01.04.2023
8829
Магазини за хранителни стоки опитват да се оправдаят със съобщения, че няма да могат да доставят промоционални стоки поради "непредвидени обстоятелства“ или "технически“ и "печатни“ грешки в актуалните си рекламни брошури.

Това е най-новата нелоялна практика, забелязана от онлайн платформата "Ние, потребителите“. 

Схемата работи така:

Търговецът отпечатва брошурите за новия период и ги разпространява по обичайно ползваните от него канали. След като са достигнали до N на брой потребители, които въз основа на тях и бюджета си правят планове за седмичното пазаруване, в средата на периода на валидност на офертата дружеството публикува съобщения, че рекламираните намалени продукти няма да бъдат предлагани на клиентите, ще бъдат налични на по-високи от обявените цени или директно се предлагат по-скъпи алтернативни артикули. 

Някои от тези продукти са свързани с актуални събития от българския календар и наближаващи празници, какъвто е последният пример - различни разфасовки на агнешко месо, за които се съобщава, че няма да бъдат предлагани поради непредвидени обстоятелства. 

В други случаи става дума за едни от най-търсените продукти - кисело мляко, яйца и пр., като търговецът предлага алтернативни на обявените в брошурата артикули в не толкова бюджетни разфасовки, което води до оскъпяване на продукта за потребителите, или от друг производител. Например, вместо опаковка от 15 бр. яйца размер L за 6,49 лв., 10 бр. от същия размер за 4,69 лв. или кисело мляко 3,6% вместо 500 гр. за 1,19 лв., 400 гр. за 1,09 лв. 

Понякога "техническа грешка“ се посочва като причина за обявени значително по-високи цени от тези, на които даденият продукт може да бъде закупен в магазина. 

"Без значение дали е с или без умисъл, това действие представлява недобросъвестно и непрофесионално поведение от страна на търговците. Как те ще гарантират, че с няколко публикации в медии ще покрият същата аудитория, която са покрили с брошурата, разпространявана в търговските обекти, пощенските кутии и онлайн, вкл. и при излъчени реклами в електронните медии. Още повече, че към момента на изпращане на съобщението до медиите брошурата без редакции продължава да стои в онлайн пространството, на сайта на търговеца и в е-картата за ползване на отстъпки“, обясняват експертите от "Ние, потребителите“.

Тъй като се наблюдава повторяемост, този подход се превръща в практика. 

Единственият начин потребителите да противодействат е да си правят предварителен списък, да обръщат внимание на вида, грамажите и маркирането на касата на всеки от продуктите и да се въздържат от непланирани покупки.

Виж коментарите (0)

Още по темата (635):
03.05.2025 Шефът на борсата в Първенец каза дали ще паднат цените на плодовете и зеленчуците
21.04.2025 Икономист: На общинските пазар уж са земеделски производители, а продават банани
19.04.2025 Българските плодове станаха жертва на климатичните промени
18.04.2025 Поскъпват основни храни, плодове и зеленчуци
15.04.2025 Шефката на КЗП: Има разминавания между обявените цени на етикети и брошури и цените, които плащаме на касите!
09.04.2025 Овощар: Тaзи гoдинa българските кайcии нa пaзaра щe бъдaт гoлямa pядкост
Още новини от Национални новини:
Хампарцумян: Преди "мизерните пенсии" какво сте направили?
Махат хартиения талон на колите
Археолози се натъкнаха на ограбен гроб при спасителните разкопки ...
Евродепутат: България липсваше на европейската и световната полит...
Депутат предупреди: Предстои сериозна финансова криза!
Утре 30 градуса, но на морето изобщо няма да е топло


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).