ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Ангелкова: Работим за привличането на туристи и от по-екзотични държави
Автор: Пламена Николова 08:57 / 23.07.2019Коментари (2)942
©
Отчитайки случващото се в сектора и голямата международна конкуренция, за следващата година се надяваме на повече средства за реклама на българския туризъм. Бих искала да благодаря на премиера и на финансовия министър за подкрепата, която оказват на сектора. Така ще отговорим на предизвикателствата и ще утвърдим България като предпочитана туристическа дестинация. В момента се провеждат срещи по отделните пазари в топ 10 за входящ туризъм, работим индивидуално на всеки от пазарите, за да оценим конкретните специфики. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред участниците в заседанието на Националния съвет по туризъм в курорта Златни пясъци. Основна точка в дневния ред бе проектът за Годишна програма за национална туристическа реклама за 2020 г.

Рекламата за тази година е 11 млн. лв. в нашия бюджет. За следващата година се надяваме на по-голям бюджет, в момента се уточняват детайлите, анонсира министърът пред медии и съобщи, че в момента се работи не само по отношение на изискванията на целевите пазари в топ 10, но и на перспективните - САЩ, Китай, Япония, Индия, Южна Корея, Близък изток, които изискват по-специфични действия, поясни тя.

На въпрос как влияят текстове в публичното пространство срещу българския туризъм, министърът заяви: Яд ме е на такава кампания, не сме крили, че този сезон ще е труден след три години непрекъснат ръст, не сме крили, че има проблеми в сектора и инцидентни нарушения, но те не трябва да развалят имиджа на българския туризъм. Всеки проблем решаваме в режим на диалог, така че да създадем устойчивост на сектора, посочи тя и цитира информация от бизнеса, че има достатъчно туристи в курортите и по цялото море. Работим с общи усилия, за да направим продукта ни устойчив и предпочитан. Проблеми, които са замитани 20-30 години, сега решаваме заедно, стана ясно от думите й.

Министърът благодари на бизнеса и местните власти за постигнатото през последните години и за усилията то да се задържи въпреки прогнозите за спад от важни туристически пазари  като Русия и Германия. Ето защо предвидените дейности, включително и за национална туристическа реклама, са с цел приток на туристи през летните сезони на 2020 и 2021 г., посочи още тя. 

Програмата за реклама включва разнообразни канали. Извън туристическите изложения, онлайн рекламата, която заема ключово място, ще предложим и конкретни стъпки за подкрепа на организирания туризъм с допълнителни средства за промотиране, поясни министър Ангелкова. Механизмът, който се подготвя в момента, е базиран върху броя туристи в регистрираните места за настаняване. Това реално ще подпомогне сектора именно чрез допълнителна реклама. Подкрепата ще се осъществява като начало през месеците юни и септември, към които засега има все още по-малък интерес.  

Министърът оцени работата в регионите и благодари на всички, които се включиха в организациите за управление на туристическите райони. Те могат да определят фокуса, който е важен за регионите и за съответните приоритети в развитието им. С вицепремиера Екатерина Захариева коментираме възможността за издаване на многократни визи за туристи от Русия и Турция, което безспорно ще насърчи туристопотока от тези държави към България. Ще подкрепим предложеното от колегите – обсъждаме колко дълги могат да бъде визите и дали ще са  многократни, това би подпомогнало организирания туризъм.

Министърът на туризма обърна внимание и върху важността на Единната система за туристическа информация, която ще ограничи сивата икономика в туризма и ще повиши сигурността на посетителите. ЕСТИ е много важна не само заради връзката с НАП и МВР. Тя ще ни помогне и за по-детайлизирани и задълбочени анализи, когато говорим за стратегия, обобщи тя. Обявихме старта на ЕСТИ през февруари и дадохме достатъчно дълъг гратисен период на предприемачите и общините до 1 октомври 2019 г. за попълване на данните. Обръщам внимание, че това е задължение по закон. Освен глоба, санкциите предвиждат отнемане на категорията на обекта при повторно нарушение, предупреди министър Ангелкова.

"2019 г. е преломна за туристическия сектор. Спадът на туристи по някои пазари след историческия рекорд от миналата година не е повод за отчаяние“, коментира зам.-председателят на УС на Националния борд по туризъм Мартин Захариев. Според него негативната кампания, която върви в социалните мрежи и някои медии, играе лоша роля. Трябва да се самоуважаваме малко повече и да ценим това, което България притежава. Със задоволство искам да кажа, че документите на Министерството на туризма от година на година стават все по-задълбочени и модерни и това е така, защото имаме работещо министерство, посочи още Захариев.

Сийка Кацарова, председател на УС на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, се спря и на друг основен проблем за сектора - сезонността. Той според нея трябва да бъде решен не от едно министерство, а от цялата администрация, и открои значението на СПА туризма това да се случи. 

По-рано вчера министър Ангелкова се срещна с ръководители и членове на Съюза на хотелиерите-кк Златни пясъци и на Съюза на собствениците за развитие на кк  Златни пясъци.  В програмата й са включени също срещи за туристическите  пазари Германия и Русия.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 23.07.2019 г.
0
 
 
бре бре много работи ,да не се преумори ,бре бре
на 23.07.2019 г.
0
 
 
Колкото и да промотирате, каквато и пудра да сложите, кочината си остава кочина ;)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
Пловдив домакин на Световното първенство по таекуондо
Лято 2019
Водни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Ако изборите бяха днес, кой бихте подкрепили за кмет на Пловдив?
Кандидат на ГЕРБ
Кандидат на Обединени патриоти
Кандидат на БСП, подкрепен от Президента
Кандидат на БСП, близък до Георги Гергов
Кандидат на Демократична България
Кандидат на Кауза Пловдив
Кандидат на Съюз за Пловдив
Друг
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: