Депутатите приеха промени в Закона за движението по пътищата, с които регламентираха през цялата година моторните превозни средства да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини, а не както досега - през зимата.
"За" този текст гласуваха 80 народни представители, "против" - 12, "въздържал се" - 17. Преди текстът да бъде гласуван, депутатът от ПГ на Синята коалиция Иван Иванов, заяви, че с включени къси светлини моторни превозни средства се движат само през тъмната част на денонощието. Управлението на МПС с включени светлини е практика единствено в страните от Северна Европа, където тъмната част на денонощието е по-дълга от светлата, каза Иванов. Според зам.-председателя на Народното събрание Анастас Анастасов българите масово карат със запалени фарове почти през цялата година. "Аз съм напълно "за" този текст", добави Анастасов. Независимият депутат Димитър Чукарски посочи, че сега съществуващата уредба е достатъчно коректна.
Народният представител от ПГ на ГЕРБ Теодора Георгиева каза от парламентарната трибуна, че подкрепя използването на светлини целогодишно, за да се повиши безопасността на пътя. Целогодишни светлини се използват в Швеция, Финландия, Норвегия, Дания и други. Има евродиректива, която задължава производителите на автомобилите да бъдат оборудвани с дневни светлини, каза тя.
Председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения в парламента Иван Вълков каза, че трябва да се вземе решение за целесъобразност, да се реши дали ще повишим безопасността на движението или не. В часовете рано сутрин или в късната част на деня има много по-ниска видимост и тогава стават основна част от катастрофите и то най-тежките - с челен удар, с необратим край. Ние искаме да се учим от добрите практики на тези страни, каза Вълков. Според него в тази насока това решение би било правилно.
Според депутата от ДПС Ремзи Осман след като се приеме този текст, няма да се изпълнява.
Източник: Агенция "Фокус"








Лили Лепоева
на 22.07.2012 г.
Не смятам, че използването на фарове целогодишно ще помогне за по-сигурно и безопасно движение по пътищата.В България има достатъчно светла част от денонощието така ,че тази мярка е излишна.Един човешки живот може да се спаси не със запалени фарове през деня,а с разумно шофиране.Когато седнеш зад волана първо трябва да мислиш за своята безопасност и живота си и по този начин предпазваш живота и на останалите участници в движението.И един призив към вас колеги които сте шофьори СПИРАЙТЕ НА ПЕШЕХОДНИТЕ ПЪТЕКИ ЗАЩОТО В ЕДИН МОМЕНТ И НИЕ ШОФЬОРИТЕ СТАВАМЕ ПЕШЕХОДЦИ!
shamandurata
на 20.07.2012 г.
Кой ще плаща тока?хахаххаа
Marinos Marinof
на 20.07.2012 г.
тове е добре за тези които имат проблеми с зрението! Да дам един пример когато се движем и имаме движение на среща и слънцето блести срещо нас и имаме слънчави очела тази кола дето се движе срещо нас и има сянка нат нея и ако е с тъмен цвят колата се вижда тръдно
avemar
на 20.07.2012 г.
А бе серсеми какво се сравнявате със западните страни. Ние сме оттях на светлинни години. " Видяла жабата , че подковават вола и тя си вдигнала крака" Според едно проучване в Австрия, при използване на светлини през светлата част на денонощието не са намалели ПТП-тата. Ама нали в този парламент са събрани сбирщина от тюфлеци , сега ще им сърбаме недомислиците. Ей много се загрижили за нас. Баси наивната рая дето сме.
jeksi
на 20.07.2012 г.
НЕВЕРОЯТНО! Спорим дали да се спасят няколко десетки човешки живота на година или НЕ. е*аси, колко трябва да си прост и да не искаш това да се случи...???
Анонимен
на 20.07.2012 г.
Нека бъде светлина,не само пред колата,а и в душата!
Симеон Рангелов
на 20.07.2012 г.
Разбира се че е по-добре! Какво ще ви стане ако си купите още 2-3 крушки за годината? Или пък сигурно ще му изгори на някой релето. Факт е че с фарове колата се вижда по-лесно. Понякога части от секундата закъснение са фатални. 1 живот да бъде спасен само, пак е достатъчно обоснована мярката.
Miglena Yaneva Udovic
на 20.07.2012 г.
Напълно съм съгласна със Стоян Петков. От 10 год. живея в държава (подчертавам не северна, нито скандинавска), където се кара непрекъснато с включени фарове. От личен опит мога да кажа, че така се виждат много по-добре насрещно идващите автомобили, както и тези, идващи отзад. Иначе и на мен в началото ми се струваще безсмислено.
Boyko Slavov
на 20.07.2012 г.
По добре да оправат пътищата и тогава за безопаснотстта ! Олигофрени !
Diana Filkova
на 20.07.2012 г.
Само да попитам кои са нормалните държави, където се кара на фарове целогодишно?
Georgi Nikolov 9
на 20.07.2012 г.
Ей аман от шофьори дето си мислят че могат сицко ... вие и без волан можете да карате бе за кво са ви крушки ... Евала най-накрая едно хубаво нещо да гласуват !!! Аз и без това карам с включени и сега...
Elly Garova
на 20.07.2012 г.
Файдата е, че с включени фарове колата индикира, че е движеща се!
Стоян Петков Stoian Petkov
на 20.07.2012 г.
П.С. Помислете малко преди да напишете, че нещо е тъпотия ;)!
Стоян Петков Stoian Petkov
на 20.07.2012 г.
Файдата е, че виждаш другия много по-добре и по-добре преценяваш скоростта на сближение с насрещно движещ се автомобил. Това определено помага на по-неопитните водачи на МПС, а и в никакъв случай не е излишно и на останалите. С две думи - повишава се безопасността на движение по пътищата. Всеки, който е изпреварвал бавно-движеща се кола, знае, че безопасната дистанция до автомобила отсреща се определя много по-точно, ако той е със запалени къси светлини. И с още две думи - сменяш крушки да речем 1,5 пъти по-често, което натоварва годишния семеен бюджет с да речем 2 лева, за сметка на което си много по-спокоен, че някой нафукан младеж няма да ти се качи на тавана от насрещната лента.
4000
на 20.07.2012 г.
Всеки отговорен водач, който цени своя живот и този на околните, кара с включени светлини и сега. Хубаво е, че така ще бъдат принудени да карат и комплексираните и мързеливи индивиди, за които е голям проблем включването на фарове и подаването на светлинни сигнали при маневра. В последно време вече няколко пъти забелязвам автомобили, които дори и в тунела в центъра на града карат без включени светлини. Някой беше писал в пътепис за Сирия миналата година, че там не спирали на червено, защото така "показвали, че са истински мъже". Ето удобен случай за всички ориенталци да емигрират при себеподобните си, където ще могат да се доказват. Цинично и смешно е да се чете в коментари как някои изчисляват човешкия живот в киловати.
Кирил Стоянов
на 20.07.2012 г.
Сега и крушки ще се купуват по често малоумници са в тоя парламент да знаете
Amedcho Oo
на 20.07.2012 г.
е добре де ква е файдата
Shitstorm
на 20.07.2012 г.
Някой да знае къде монтират дневни светлини ИЗГОДНО? ;)
avenger
на 20.07.2012 г.
Има евродиректива,ама за производителите,а разликата между къси светлини и дневни е оттук до небето! Писна ми от малоумни,необосновани,задължаващи решения,които не са в наша полза,а напротив.Много по-лесно щеше да бяха приели текст,който гласи,че употребата е препоръчителна от 1.3 до 1.11.
Daniel Stefanov
на 20.07.2012 г.
Не е тъпотия, в нормалните държави е така от години.
Борислав Иванов 1
на 20.07.2012 г.
Купуваш качествен акумулатор И качествени крушки И нямаш грижи КАЧЕСТВЕНИТЕ НЕЩА СЕ ПРОДАВАТ НА ЛУНАТА И МАРС
Yavor Lulchev
на 20.07.2012 г.
Finally!
Пламен Петков 6
на 20.07.2012 г.
тъпотия :((((((((((((((
Анонимен
на 20.07.2012 г.
И с закон, и без закон, скоро всички ще карате на дневни светлини. Колите вече се произвеждат с дневни светлини. Така, че този плач е смешен. Само потвърждава националната ни черта вечно за нещо да се оплакваме.
k_mihailov
на 20.07.2012 г.
"За" този текст гласуваха 80 народни представители, "против" - 12, "въздържал се" - 17. Българският парламент се състои от 240 депутата. Гласували- 109 /по- малко от 50% от състава на парламента/. Този закон "законен" ли е? И къде са другите депутати? Ако аз не се явя на работното си място, знаете какво ще ми се случи, нали?
jeksi
на 20.07.2012 г.
А как иначе малоумниците, които карат без светлини в сумрак, дъжд, мъгла..., да бъдат накарани да си ги включат. Именно тогава стават най-тежките катастрофи. Но ние нали сме "най-умните", защо да не спестим 5-10ст на 100км и да рискуваме своя живот, на близките си и този на околните.
CAB
на 20.07.2012 г.
аз не виждам къв е проблема в това? И без друго над 70% от софиянци, над 70% от хората по магистралите и над 30-40% от останалите карат на светлини...
Анонимен
на 20.07.2012 г.
Тъпунгери!Ама какво да се учудвам,като дори Калинка-неграмотната,стана депутатка,та да гласува закони.Дневните светлини повишават разхода,съотетно и вредните газове.Дори да е 2% на автомобил,като се умножи по стотиците хиляди автомобили...И то ежедневно..Фабричните дневни светлини,са друго нещо,но за съжаление само новите коли ги имат
Анонимен
на 20.07.2012 г.
Откога влиза в сила?
stefanov
на 20.07.2012 г.
извън населени места може би, за зимата съм твърдо ЗА, но целогодишно и на всякъде...по скоро не! Освен че разхода се повишава с 1-2 литра на 100км друго не става. И няма значение дали караш със светлини когато глупака срещу теб кара с 120км/ч и не му пука дали ще се самоубие!
Анонимен
на 20.07.2012 г.
и аз карам целогодишно с включени фарове, но катаджиите не трябва да пишат фишове(актове) за това че ти е изгоряла крушката, а по скоро да те предупредят да я смениш като за начало. Понеже доста изгарят
Антоан Русев
на 20.07.2012 г.
"Целогодишни светлини се използват в Швеция, Финландия, Норвегия, Дания и други. Има евродиректива, която задължава производителите на автомобилите да бъдат оборудвани с дневни светлини, каза тя." Общо взето е споменала все северни страни, а това "и т.н." показва, че не може да изброи повече. И да - има евродиректива, която задължава производителите да монтират дневни светлини, но личи си, че депутатката е прочела само заглавието на директивата и не е стигнала до точка "Eнергийна ефективност" и "Опазване на околната среда". Ще ме извинявате, но за мен е безсмислено и смешно на 37 градусов пек да светя на къси в гърба на предния в задръстването...
Анонимен
на 20.07.2012 г.
И аз си карам целогодишно на светлини и подкрепям новият закон!Доста по-лесно е да се шофира като се виждат от по-далеч насрещно движещите се МПС-та
аз ли съм
на 20.07.2012 г.
от кога ще е в сила?
Veselin111
на 20.07.2012 г.
Единствено вниманието и спазване на правилата и законите за движение по пътищата са предпоставка за намаляване на ПТП-тата, иначе ако ще и със 100 включени светлини да се кара, джигит-а си е джигит
Антоан Русев
на 20.07.2012 г.
КАТ и МВР препоръчаха да се кара с включени светлини извън населените места, но депутатите си имат лобита...
Anonymovs
на 20.07.2012 г.
ДА! Задължително да е целогодишно! Дори и при слънчев ясен ден, насреща идваща кола е забелязва много по-лесно, когато е със включени светлини. А има разни самоубийци, които са със съветски коли и в сумрачно време си джиткат без светлини.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!