 © | Снимка: вестник "Стандарт" |  | Лъжа е, че вторият син на Симеон Сакскобургготски - Княз Кирил купува „Локомотив” - Пловдив. Това се казва в съобщение на личното пресаташе на Симеон Сакскобургготски Галя Дичева.
Изявлението е във връзка с публикация във вестник "Стандарт". Под заглавие „Принц Кирил купува „Локо”, анонимният автор тиражира небивалици и измислици, които нямат нищо общо с действителността, подчертава Дичева.
Всякакви намеци за свързаност на Княз Кирил с бизнес интереси в България са лъжи. Не за първи път тази медия си позволява да заблуждава своите читатели и им предлага лошо скроени кампании срещу лидера на НДСВ и членове на царското семейство, се казва в съобщението, изпратено до БГНЕС. Във въпросната статия са публикувани неверни твърдения като това, че Князът има намерение да купува отбора „Локомотив”, че стои зад британския фонд "Челсфийлд партнърс", че е участвал в разговори за сделка с хеликоптери и т.н.
Налага се да припомним, че още при първата поява на лъжата за хеликоптерите в същия вестник, открито обяснихме, че журналистите са подведени и че подадената им „информация” не отговаря на истината. Никакъв „скандал” не е гръмнал тогава, както пише вестникът. Просто за пореден път в него бе тиражирана неистина. И сега безименният автор на статията се позовава на нея – подход, който драстично противоречи с всички правила на обективната и професионална журналистика, посочва в съобщението на Дичева.
Не за първи път журналисти от вестник „Стандарт” демонстрират своята неприязън към българското царско семейство. Но личните комплекси и амбиции не бива да ги заслепяват до такава степен, че да заблуждават аудиторията си, на която уж много държат. Както неведнъж сме подчертавали, членовете на царската фамилия умишлено избягват активни контакти с България, именно поради подобни спекулации и некоректни внушения. Знаем, че негативните атаки на определени медии срещу Царя и неговото семейство трудно ще бъдат прекратени само с апели за спазване на журналистическата етика и морал. Жалко е, че кадърни журналисти и медии с потенциал стават част от такива кампании, скрити под маската на псевдо-разследване, с което поставят под въпрос професионалния си авторитет, пише още Галя Дичева. Информацията е на Дарик радио. |