Журналисти от цял свят с положителни материали за откриването на ЕСК 2019!

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (54)
13:18 / 15.01.2019
14056
Откриващият уикенд на Европейска столица на културата предизвика голям медиен интерес. През последните дни обширни материали се появиха в почти всяка страна на Стария континент, в САЩ, Китай, Индия, Русия и т.н. Сред най-известните медии са "Фигаро", The New York Times, Euronews, La Repubblica, Daily Telegraph, Deutsche Welle, RAI TV, The EconomicTimes, немските национални телевизии ZDF и ARD, също France-Presse“, Reuters, "ТАСС“, китайската агенция Xinhua, Associated Press, и още много други. Последните два дни над 120 международни публикации показват откриването в Пловдив като начало на културната програма за 2019-та на Стария континент с много снимки, видеа и журналистически коментари. Ето и цитати на по-популярните от тях:

"Бляскаво шоу с участието на над 1500 изпълнители бележи началото на програмата на българския град Пловдив като Европейска столица на културата за 2019 г. в събота вечер“ (Xinhua)

"Южният град Пловдив стартира годината си като Европейска столица на културата със светлинно и музикално шоу на 30-метрова кула в центъра на града и фойерверки, които привлякоха публика късно в събота въпреки хладното време.“ (Reuters)

"Пловдив 2019: Исторически момент в исторически град“ (Deutsche Welle).

"Град, готов за светлината на прожекторите. Като европейска културна столица на 2019 г. този европейски скъпоценен камък е готов да блесне пред света“.

По програма чуждите медии присъстваха и на откриването на изложбата "ДИМ. Истории за тютюна“, изложбата "Изкуството на свободата – от Берлинската стена до уличното изкуство“, огненото шоу изпълнено на Пеещите фонтани и др. събития от изминалия уикенд. Разходката сред забележителностите на града ги запозна с хилядолетната история на Пловдив и предстоящите културни събития през годината. Всички те събраха впечатления и от разговори с граждани и участници в програмата на Пловдив 2019.

Те планират да посетят Пловдив отново, за да бъдат отразени с още по-голям международен отзвук моменти от разнообразната културна програма през цялата година. Един от основните аспекти на програмата Eвропейска столица на културата е възможността страната и градът домакин да се рекламират в позитивен план, да привлекат внимание със стойностно културно съдържание. През 2019 вече се очакват над 2 млн. туристи да посетят Пловдив заради титлата, като вече има и първият рекорд. По време на откриващия уикенд повече от 10 000 български и чуждестранни туристи посетиха града.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (54)

Още по темата (956):
14.03.2024 "Пловдив 2019" ще разполага с 2,6 милиона лева
07.02.2024 Кирил Велчев за "Пловдив 2019": Комисията ще оценява важни проекти за
Пловдив
01.02.2024 В Пловдив обявиха отворена покана за 1 000 000 лева
12.01.2024 Помните ли грандиозното събитие, посетено на тази дата в Пловдив от 50000 зрители?
24.01.2023 Фондация "Пловдив 2019" инвестира 1 000 000 лв. в ключови събития за града
12.01.2023 Датата 12 януари остава завинаги в историята на Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Хлапетии на колела с бясна скорост минават на червено, вбесиха шо...
Областният управител на Пловдив каза кога разширяват най-натоваре...
Архитектурният шедьовър на Родопите, в който може да видите лика ...
Предлагат 1600 лева заплата за юрисконсулт в община Пловдив с три...
Пловдивчани извиха огромни опашки за върбови клонки
Хиляди остават без вода в Пловдив и региона


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).