Основен акцент в проекта на арх. Александър Шинолов, арх. Я. Радева, арх. В. Вълчев, арх. Хр. Гинев, арх. Ал. Бакърджиев, арх. В. Георгиев представлява покритието на пероните. То се явява като обединяващо звено между старо и ново, както и носител на основната идея за динамичност и оригиналност на гаровия комплекс в Пловдив. Предложената концепция за неговите модернизация и разширяване, от една страна, се стреми да запази и изяви старинната приемна сграда, а, от друга - да създаде около нея уникална и модерна градска среда, която да превърне зоната в естествен притегателен център. Проектът предлага оптимизиране на достъпа до гарата, разширяване и подобряване качеството на предлаганите услуги, така че тя да осигури европейски стандарт на клиентите си. Идеята на авторите е комплексът да стане силно разпознаваем градски маркер, който да привлича с уникалната си визия и съчетаване на старо и ново. Във връзка с комуникативността и знаковата натовареност на пространството около гарата се предвижда отваряне на площадното пространство. Пешеходните потоци са разделени на пристигащи и заминаващи. Заминаващите минават през корпуса на старата сграда, където са билетните гишета, и използват предвидения пешеходен надлез, който им осигурява бърз достъп до пероните. Пристигащите използват настоящия (и разширен) подлез, чрез който е осъществена връзката между всички важни пунктове от комплекса (старата част, новата част, подземните паркинги, автобусните спирки и т.н.). На нивото на подлеза е предвиден обширен подземен паркинг.
Предложеното решение за реконструкция на съществуващото гарово здание има за основна цел да подобри възприемането на сградата и да подсили характерния й облик. Премахването на почти всички вътрешни преградни стени ще осигурява необходимото пространство и въздух в интериора. Междуетажната плоча е пробита на места така, че да се постигне пълноценно възприемане на цялостния обем и да се създаде ясен контраст.
Архитектурата на новите сгради - търговски център и административна сграда, е продиктувана от желанието да се създаде модерна реплика на приемното здание, която да е изцяло контрастна като излъчване, но обемно съразмерна и адекватна част от околната среда.
Съществена част от духа и архитектурата на проекта е покритието на пероните. Структурата представлява мембрана, която обгръща новите и старите постройки, засилвайки визуалните и функционалните връзки между тях. Покритието има три степени на прозрачност - плътни части, стъклени части, които пропускат светлина, и откровени отвори над линиите, позволяващи свободната циркулация на свеж въздух. Местата на контакт със старата гара са стъклени и позволяват на погледа да възприеме пълноценно архитектурния паметник, като едновременно осигуряват покритие над чакащите. В някои от естествените сегменти, които се получават от конструкцията на покритието, са предвидени малки зелени острови, които са неразделна част от всяка градска среда. Плътните елементи от покритието са с внушителна квадратура и позволяват разполагането на фотоволтажни батерии върху покрива, което би намалило енергийните разходи на комплекса, смятат авторите на проекта.
Източник: в."Строителство градът"