Променят Генералния план за организация на движението в Пловдив
Местната администрация е обявила обществена поръчка за избор на експерти, които да изгтвят нов Генерален план за организация на движението, научи Plovdiv24.bg. Търси се по-бързо и екологично движение, а стойността на обществената поръчка е 60 хил. лева без ДДС, до 72 хил. лева с включен ДДС.
Ще се търсят промени за транзитния трафик, масовия градски транспорт, посочност и предимство на движението, забрана за движение на определени превозни средства, ограничаване на паркирането в центъра, насърчаване използването на алтернативен транспорт - велосипедно движение.
По отношение на градския транспорт ще се търси маршрутната система да осигурява пътувания с възможно най - малко прекачвания; крайните пунктове на маршрутите да бъдат разположени извън централната градска част; разстоянията между спирките да бъдат от 300 до 600 м и при тяхното определяне да се изхожда от: постигане оптимални размери на пешеходния подход до и от спирките и съобщителни скорости на движение.
При обособяването на пешеходни пътеки ще се следи за спазване на няколко изисквания:
•Да се устроят пешеходни пътеки в кръстовищата на местата, където се пресичат посоките на пешеходните и транспортни потоци. Когато разстоянията между кръстовищата са по-големи или когато интересите на пешеходците го налагат (интензивни насочени пешеходни потоци между обекти, разположени от двете страни на улицата), пешеходните пътеки може да се разположат и в участъци от уличната мрежа между съседни кръстовища;
•При избора на местата за пешеходните пътеки да се съблюдава изискването за осъществяване на къси и удобни връзки между спирките на МОПТ при смяна на маршрутите;
•Препоръчва се пешеходните пътеки по главната улична мрежа да се устройват на разстояние не по-малко от 200 м и не по-големи ог 400 м.;
•В зависимост от интензивността на пресичащите се пешеходни и транспортни потоци, пешеходните преминавания да се устройват на едно ниво, заедно с останалото движение, или на различни нива с транспортното движение.
•Пешеходните пътеки, които са устроени на едно ниво, от своя страна, да се предвидят със или без предимство пред транспортните потоци.
•Пешеходните преминавания на различно ниво (подлези и надлези) да се предвидят в места с много интензивни пешеходни пресичания, особено при наличието на силно изявени, завиващи транспортни потоци. Тяхното изграждане да се мотивира като целесъобразно само в случаите, когато приложените обикновени организационни мероприятия и технически средства за регулиране са изчерпали своите възможности и вече не са във състояние да осъществяват ефективно разделяне на пешеходните от транспортните потоци.
Ще се търси и поощрение на велотранспорта.