Променят Генералния план за организация на движението в Пловдив

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (8)
07:55 / 14.04.2018
13348
Местната администрация е обявила обществена поръчка за избор на експерти, които да изгтвят нов Генерален план за организация на движението, научи Plovdiv24.bg. Търси се по-бързо и екологично движение, а стойността на обществената поръчка е 60 хил. лева без ДДС, до 72 хил. лева с включен ДДС.

Ще се търсят промени за транзитния трафик, масовия градски транспорт, посочност и предимство на движението, забрана за движение на определени превозни средства, ограничаване на паркирането в центъра, насърчаване използването на алтернативен транспорт - велосипедно движение.

По отношение на градския транспорт ще се търси маршрутната система да осигурява пътувания с възможно най - малко прекачвания; крайните пунктове на маршрутите да бъдат разположени извън централната градска част; разстоянията между спирките да бъдат от 300 до 600 м и при тяхното определяне да се изхожда от: постигане оптимални размери на пешеходния подход до и от спирките и съобщителни скорости на движение.

При обособяването на пешеходни пътеки ще се следи за спазване на няколко изисквания:

•Да се устроят пешеходни пътеки в кръстовищата на местата, където се пресичат посоките на пешеходните и транспортни потоци. Когато разстоянията между кръстовищата са по-големи или когато интересите на пешеходците го налагат (интензивни насочени пешеходни потоци между обекти, разположени от двете страни на улицата), пешеходните пътеки може да се разположат и в участъци от уличната мрежа между съседни кръстовища;

•При избора на местата за пешеходните пътеки да се съблюдава изискването за осъществяване на къси и удобни връзки между спирките на МОПТ при смяна на маршрутите;

•Препоръчва се пешеходните пътеки по главната улична мрежа да се устройват на разстояние не по-малко от 200 м и не по-големи ог 400 м.;

•В зависимост от интензивността на пресичащите се пешеходни и транспортни потоци, пешеходните преминавания да се устройват на едно ниво, заедно с останалото движение, или на различни нива с транспортното движение.

•Пешеходните пътеки, които са устроени на едно ниво, от своя страна, да се предвидят със или без предимство пред транспортните потоци.

•Пешеходните преминавания на различно ниво (подлези и надлези) да се предвидят в места с много интензивни пешеходни пресичания, особено при наличието на силно изявени, завиващи транспортни потоци. Тяхното изграждане да се мотивира като целесъобразно само в случаите, когато приложените обикновени организационни мероприятия и технически средства за регулиране са изчерпали своите възможности и вече не са във състояние да осъществяват ефективно разделяне на пешеходните от транспортните потоци.

Ще се търси и поощрение на велотранспорта.

Виж коментарите (8)

Още по темата (105):
13.04.2024 Заради "Марица" и "Родопи" искат да променят Плана за устойчива градска мобилност на Пловдив
04.04.2024 Поредна зона в Пловдив с еднопосочно движение
23.03.2024 Пловдивчанин: Искам по-бързо да стигна до работа, какви са тези светофари?
09.03.2024 Шофьорка се ядосва и псува, гази закона в еднопосочна улица
04.03.2024 Еднопосочно движение изнерви 10 000 души в Пловдив
24.02.2024 Слагат светофар на кръстовището, на което напоследък станаха най-много катастрофи
Още новини от Новини от Пловдив:
Тежко е състоянието на момченцето, което пострада при взрив на га...
255 жилищни, 3 административни и 102 други сгради са започнали да...
Дете е прието в болница в Пловдив с опасност за живота
Нагли циганчета стъжниха живота на пловдивчанка пред КАТ
Бивш общинар: Какво пречи Пловдив да е като Монпелие и да има без...
Пловдивчанка: Такива комплексари със спортни екипи и бръснати гла...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).