Проектът за Централна гара предвижда бутане на Бетонния мост

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
14:15 / 07.07.2008
11479
Събаряне на Бетонния мост над ЖП линиите предвижда проектът, който спечели конкурса за реконструкция и архитектурна визия на Централна гара Пловдив. Проектът-победител е разработен от "Арконт-А" Пловдив. Транспортният поток, който сега минава през Бетонния мост, да се пренасочи през надлез "Родопи", като преди това бъде изграден път между надлеза и бул. "Македония", предвижда още проектът.-Причината за замисленото бутане на бетонния мост е ниския му свод, под който влаковете не могат да минават на пълна скорост. Два стъклени купола и подземен гараж за 450 автомобила фигурират още в проекта, спечелил конкурса. Той предвижда възможност за чекиране на багажа на пътниците към летище Пловдив, което да се извършва още на ЖП гарата. В конкурса участваха 7 проекта. Те бяха представени днес в Пловдив в присъствието на транспортния министър Петър Мутафчиев и генералния директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Антон Гинев.

Първата награда е в размер на 25 хил. лева и ще бъде присъдена на проект № 1596, представен от „Арконт-А", гр. Пловдив, който беше оценен с 81,70 точки. На второ място бе класиран проект № 1234 на архитект Веселин Дончев от София, който събра 63,70 точки и ще получи 15 хил. лева. С 62,20 точки на почетното трето място остана проектът № 0101 на архитект Александър Шинолов от Пловдив. Той ще бъде награден с 10 хил. лева. Останалите проекти се класираха по следния начин:

Четвърто място - Проект № 4321, представен от „Никонсулт" ЕООД, гр. София с 57,10 точки;

Пето място - Проект № 1601, представен от "Колорит проект" ООД, гр. Пловдив, с 51,30 точки;

Шесто място - Проект №1208, представен от Архитектурно бюро „Михайлови" ЕООД, гр. Пловдив, с 40,80 точки;

Седмо място -  Проект №1705, представен от „Архус дизаин" ООД, гр. София, с 42,00 точки;

Следващата стъпка, след представяне на проектите за модернизация на гарата, е да се извърши техническа оценка дали предложените проекти са технически осъществими и дали те няма да нарушат технологията на гарата. Предстои изготвяне и на финансов и икономически анализ на проектите. Предстои също да се уточни собствеността върху имотите, след което ще започне изработка на подробен устройствен план на терена. След това ще бъде учредено право на строеж на инвеститора срещу обезщетение. Обезщетението ще включва ремонт и реконструкция на сегашното приемно здание на Централна гара, както и компенсация с определен процент от застроената площ на сградите, които ще се изграждат върху терена. Останалата част от новопостроените сгради и съоръжения ще останат собственост на инвеститора. Предстои и съгласуване на проекта с община Пловдив. Централна ЖП гара Пловдив е построена през 1873 година, през 1912 е извършено разширение и модернизация. Сградата е паметник на културата.

Виж коментарите (0)

Още по темата (8):
09.11.2008 Смениха проекта за реконструкцията на Централна гара
04.07.2008 Представят идейните проекти за реконструкция на Централна гара
16.06.2008 7 проекта за бъдещето на Централна гара, до 10 дни казват победителя
03.06.2008 Привличат големи инвеститори за централните гари в София и Пловдив
18.02.2008 Обявяват до дни нов конкурс за Централна гара
18.02.2008 Петър Мутафчиев ще обсъжда с кмета централна гара и пътищата
Още новини от Новини от Пловдив:
Проверяват изба "Дядо Пламен" за фалшив алкохол
Свържете се с най-добрите професионалисти в Пловдив - Представяме...
Починала е пловдивчанката, чиято история разчувства мнозина
Млада двойка не хареса живота в Пловдив, осъществиха мечтата си з...
5 места в Пловдив без вода
1/4 от "Рогошко шосе" е почти готова, за повече няма пари


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).