По време на тестовете бе развита скорост от 165 км/ч, а отсечката от 37 километра бе взета за 20 минути. Преди модернизацията на жп линията това разстояние се е изминавало средно за час.
"След 2013 г. България може да кандидатства за 300 млн. евро финансиране от Европейския съюз, което възлиза на над 100 нови влака, които да се движат по модернизираните отсечки", каза министър Ивайло Московски. Той допълни, че през 2014 година цялата линия от Пловдив до турска/ гръцка граница ще бъде обновена и разстоянието ще се взима за около 1 час и 15 минути.
Припомняме, че проектът "Електрификация и реконструкция на железопътната линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граници" е най-големият инфраструктурен проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура". Наричан е преходен с мостово финансиране - от програма ИСПА към Оперативна програма "Транспорт". Проектът предвижда реконструкция на една от най-старите жп линии в България, като скоростта ще бъде завишена на 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни влакове. Контактната мрежа и сигнализацията ще позволяват линията да се използва и от влакове с накланящи се кошове, които могат да е движат до 200 км/ч.
Към днешна дата е завършена на 99% работата по първа фаза (Крумово-Първомай), която се изпълнява от гръцката компания "Терна", и на 95% по втора фаза (Първомай - Димитровград), която се строи от италианската "Асталди". Остатъкът от трасето от Димитровград до Свиленград ще бъде финансирано по Оперативна програма "Транспорт" като вече е стартирала тръжната процедура за избор на изпълнител. Очаква се до лятото на 2012 да бъде завършена и отсечката Свиленград-турска граница.
Този браузър не поддържа видео елемента.