Позиция на Хиполенд относно публикация в Plovdiv24.com

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (8)
19:22 / 24.07.2014
12987
Уважаема редакция на Plovdiv24.com,
Вчера, 23.07. 2014г., 9.25 часа бе публикуван материал, озаглавен "Пловдивчанка: Бързо ти прибират парите, а после?", съдържащ сигнал на разочарована пловдивчанка по повод покупка в нашия обект Хиполенд в Мол Пловдив. Смятаме, че сигналът на Вашата читателка съдържа подвеждаща информация и тенденциозно тълкуване на фактите, което цели да урони имиджа на компанията ни и да срине доверието на хиляди наши клиенти. Бихме искали да изложим и нашата гледна точка. 

Ето каква е ситуацията в действителност. Да, клиентката е закупила описания в сигнала й продукт от Хиполенд в Мол Пловдив на 12.07. 2014г, след 9 дни се появява дефект и на 20.07.2014г. дамата действително посещава магазина ни и прави рекламация. Както самата клиентка твърди, рекламацията й е приета по надлежния, описан от Закона за защита на потребителите ред. В същия този ЗЗП, който управлява нормативно отношенията продавач - купувач в търговията на дребно, случаите на приемане и разрешаване на рекламации, са описани ясно, за справка чл. 112, 113, 114. Проблемът е, че претенциите на дамата са неправомерни. Целенасочено и арогантно тя обвинява Хиполенд, че, цитирам, "....бързо й прибира парите/???/ и "...ни оставиха да си тръгнем без количка и без даже да ни върнат парите". Подчертаваме, че в случая Хиполенд е процедирал изцяло според разпоредбите на ЗЗП, който ясно е указал при какви случаи се сменя продукт и при какви се връща платената за него сума. Нещо повече! Тъй като разбираме неудобството, което създава у клиентите ни 30-дневният, предвиден от закона, срок за ремонт, ние правим всичко възможно ремонтът на дефектирала стока да се извършва максимално бързо, като настояваме пред нашите доставчици това да се случва в рамките на не повече от 10 дена. На клиентката е била предложена оборотна количка, което ние не сме задължени да правим, която тя е отказала. Е, добре, Хиполенд ли е виновен в случая, че клиентката си е тръгнала без количка, оставяйки дефектиралата за ремонт? Отговорно заявяваме, че всички наши оборотни колички внимателно се почистват след ползване от клиент и досега не сме имали нито едно оплакване от какъвто и да било характер. Напротив, дори сме имали и случаи на запитвания от клиенти да задържат оборотната количка, което е доказателство за тяхното добро състояние и функционалност. 

В заключение, въпреки тенденциозните изводи, които прави разочарованата пловдивчанка, всъщност сигналът й доказва, че Хиполенд е коректен търговец, който стриктно спазва законите и държи както на доброто си име, така и на всеки свой клиент. 

Из ЗЗП:
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба.
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните
възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се
поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.

Виж коментарите (8)
Още новини от Новини от Пловдив:
Лиляната изпрати абитуриентите
Нов инцидент на мястото, на което стана фаталният сблъсък с джипа...
Станислав Цанов идва в Пловдив, говори и за лошите коментари
Шефът на КАТ Пловдив: Не съм гледал километража на джипа
Керана и още 13 млади пловдивчани с награди за 24 май
16 пъти шофьорът на джипа от бул. "Руски" е бил хващан в крачка


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).