Поредно признание за община Пловдив
На официална церемония, провела се вчера в Ловеч, община Пловдив спечели голямата наградата за "Най-добра маркетингова политика за 2017". Конкурсът се провежда за първа година и бе базиран на подробен въпросник, разработен от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти /АБТТА/, която в партньорство с Европейската асоциация на операторите и агентите в туризма ЕСТТА, са инициатори и организатори на конкурса.
Въпросникът беше изпратен до всички общини в България още през месец август. Общинското предприятие по туризъм, което провежда политиката за реклама и маркетинг на община Пловдив в сектора, попълни детайлно 5-те раздела в картата за оценка в конкурса, включваща критериите: "Административно-финансова обезпеченост", "Туристически ресурси и инфраструктура", "Информационно-рекламно обезпечаване" и "Представяне на дестинацията в електронна среда".
Оценяването по посочените показатели се извърши от експертно жури, в състава на което участваха представители на АБТТА, на академичните среди и на НСОРБ. Кандидатурата на община Пловдив беше оценена с максималния брой точки, като отговаряща на съвременните изисквания на туристическия бранш. Организаторите отбелязаха също така и водещата ролята на Общинско предприятие "Туризъм" за големите постижения на Пловдив в областта на рекламно-маркетинговата политика на общината.
Бяха присъдени още две награди - на община Варна и община Габрово, в общо трите раздела на конкурса. Пловдив се състезаваше в раздел "среден капацитет", съобразно показатели за легловата база. Награждаването се извърши в рамките на традиционната "Пета работна среща между бизнеса и местната власт" от 23 до 25 октомври 2017 г., по време на която ОП "Туризъм" изнесе и презентация за новите туристически маршрути в града, като база за разнообразяване на туристическия продукт на Пловдив и региона.