Пловдивчанин за прекратяване на договора си с Mtel: Жив ме одраха!

Автор: Васил Динев
Коментари (39)
16:04 / 04.11.2017
82418
"Дране" от "Мтел" при прекратяване на договор - за това пловдивчанинът Георги Милушев се свърза с Plovdiv24.bg. Ето и патилата му: "Здравейте! Това е писмото ми до Комисията за защита на потребителите": През април 2016 г. закупихме апартамент в Пловдив на ул. "Грамада"№6. През ноември 2016 г. поради изтичане на договора с Blizoo преподписахме с "Мтел" (те са заедно - един собственик) с обещанието, че при преместване на новия адрес ще ни преместят абонамента ("Близу" нямат покритие там и не изграждат вече нови мрежи - а Мтел им поддържа старите). 

Не са променяли нищо в стария апартамент при преподписването (дори не са идвали на място - там сигналът върви по коаксиален кабел и имаме един TV с цифров приемник и още два TV в другите стаи с аналогов сигнал (коаксиален кабел). По същия кабел върви и интернетът. В новия апартамент заложих коаксиални кабели от коридора до всяка стая (вкопани са в пода, когато пусках тръби за парното с цел да не се виждат0 когато преместим абонамента).

Сега се оказва, че "Мтел" не поддържат аналогов сигнал на този адрес (новия) и единственият вариант е да окабелявам с нови кабели UTP (ще са видими - не мога да ги скрия). Ако искам в другите две стаи телевизия, ще трябва и дотам да пускаме кабели и освен това да си платя за цифрови приемници още общо 6 лв. всеки месец такса върху старата ни такса - това е оскъпяване с 6лв./мес. за същата услуга. Искат и заплащане на такса за преместването на абонамента. Проверих, в Пловдив има доставчици на ТВ и интернет, които използват коаксиални кабели и имат покритие на нужния адрес.

На 19.10.2017 г. посетихме офис на "Мтел" с цел прекратяване на договора. Служителката обясни, "че дължим неустойка за предсрочно прекратяване около 70 лв., но може да поискаме да не ни я удържат". Даде ни бланка, която попълнихме. На 30.10.2017 получихме отговор, че трябва да платим неустойката.

На 31.10.2017 посетих офис на "Мтел", за да върна цифровия приемник, картата за него, модем за интернета и да платя неустойката, тъй като апартамента вече го освободихме. Казаха, че трябва да попълним "Заявление за прекратяване на договор" с дата 31.10 (прикачено е...) и неустойка 115 лв. Освен това ни товарят с още една месечна такса - на бланката им пише прекратяване на 01.12.2017г. (защо ново заявление - нали на 19.10. посочвам, че искам да прекратя договора? Защо порасна сумата?). Клиентите не познават бланките и формулярите им - така ни подвеждат.

Тъй като върнах приемните устройства, реших да си платя неустойката от 115 лв., но системата им не позволява, защото показва че дължа 320 лв. (не отчитала, че съм върнал всички декодиращи устройства - аз имам протокол за това, прикачен е). Служителката обясни, че ако не се внесе сумата по неустойката, заявлението за прекратяване на договора ще отпадне автоматично от 01.11.2017г. Затова посетих отново офиса вечерта в 18:30 часа, но системата им показваше пак 320 лв. Защо освен трите месечни такси при прекратяване на договор и върнати устройства ми начислявате и такса до 01.12.2017г.?

"Ами ние не искаме да ни ги върнете сега". Да обаче аз, ако не ги върна сега, неустойката е с 200 лв. повече, а ако не я внеса, отпада заявлението за прекратяване на договора - "бермудски триъгълник". На 01.11.2017 г. след поредното посещение на офиса, устройствата са приспаднати, но дължима сума по неустойка вече 156 лв. - защо? - "Така показва системата". Това вече ми се струва прекалено и се обръщам за помощ към Вас.

Съгласно точка 4.2.1. от договорът "при отпадане на ТВ програма Абонатът има право да прекрати ползването на Услугата по това приложение без да дължи неустойка" (имам прикачен списък с канали - с питанка са тези, които Мтел спря да ми доставя по неизвестни за мен причини, а при другите оператори ги има): от ТВ пакет №6 "Екстра Europe SD" липсват ARD, Rai 1, Rai 2, Rai 3, TVE, ZDF; от основния пакет "Мтел ТВ Смарт" липсват Russia Today Doc HD, Russia Today HD, CCTV News. Считам, че правата ми на потребител са нарушени и се надявам на съдействие от Ваша страна за неправомерно начислена неустойка.


Виж коментарите (39)
Още новини от Новини от Пловдив:
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...
Родни ученици, единият от Пловдив, с пълен комплект медали на меж...
Работник в голяма фабрика в Пловдив заплашен с уволнение, бил чле...
Депутат от Пловдив напуска политиката: За да си ефективен трябва ...
Най-скъпите квартали в Пловдив, чиито цени надвишават 1 500 евро/...
Трети ден част от Гребната база в Пловдив е недостъпна заради авт...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).