Пловдивчанин: Изнудване, разправии и унижение в "Кауфланд"

Автор: Васил Динев
Коментари (211)
09:18 / 10.05.2016
97866
Редовен читател на Plovdiv24.bg разказа за неприятно изживяване в магазин "Кауфланд" в пловдивския квартал "Тракия". Ето и емоционалния му разказ:

"Привет, уважаема редакция. Чудех се дали да се занимавам въобще, но след загубата на почти три часа ценно време и унижение от страна на служители в магазин от веригата "Кауфланд" в "Тракия" в Пловдив, реших да ви пиша, и да предпазя евентуално други хора от подобни главоболия.

На 08.05.2016 г. около 17 ч. със семейството си влизаме да пазарим във въпросния магазин. Бях със съпругата си и бебе на 11 месеца. Напълнихме количката и се отправяме към касите.

След поставянето на продуктите на касовата лента ми направи впечатление първо, че касиерката умишлено отдели всички плодове и зеленчуци за накрая. След което ги взе, маркира ги един по един и нищо не каза.

Вдигна слушалката и се обади някъде. Плащам покупките на обща стойност 109 лв. и напускаме касите. Малко след тях изскочи младо момче, може би скоро навършило пълнолетие, и се представи за служител ''следкасов контрол". 

Помоли ме да се отбием встрани и да ни провери покупките. Започна се едно ровене и вадене на неща от торбите в количката, като че ли талибани минават митническа граница на ЕС. 

Момчето извади само зеленчуците и плодовете и започна да ги мери на контролна везна в коридора на "Кауфланд". Отчете дребни разлики в различните торбички плодове и зеленчуци - на обща стойност 6 лв. 

Според тяхната везна аз съм злоупотребил и съм се опитал да ощетя дружеството. И ме привика да го последвам през врата с код за достъп и да поговорим насаме! В този момент дадох ключовете за колата на съпругата си и я изпратих с детето да отиват в колата, понеже то има своите нужди (кърмене, преобличане и т.н.).

След като те тръгнаха, момчето, представящо се за ''следкасов контрол", ме привика през врата по едно коридорче, с цяла количка с продукти и въпросните плодове и зеленчуци и ме въведе в една стая, наричана "медицински кабинет". В нея имаше медицинско легло-лежанка, което беше мръсно, цялото в петна и следи от пръсти кръв около подглавника на леглото. 

На това легло постави всичките 6-7 различни артикула плодове и зеленчуци. И започна едно изнудване. Изнудване за това, че аз съм нарушител според тях и искаха да платя наказателна глоба в размер на 150 лв. 

При което аз възразих, разбира се, и попитах къде е проблемът. Тогава дойде и втори човек охрана при нас в стаичката и започнаха двамата да ме убеждават, че аз съм страхотен нарушител и трябва да си платя глобата. 

Попитах дали не мога да си платя разликата, щом има такава, или просто да върна въпросните продукти - "Не", отрязаха те и продължиха да настояват за глобата в минимален размер от 150 лв. 

Които освен това искат да извадя и платя сега и веднага! Обясняваха ми как много хора си патили всеки ден и всички си плащали, само аз съм се запъвал, при положение, че съм виновен. 

Казвам им "Господа, нека да си платя разликата и да се разберем", но те "Не! Глобата може да я намалим малко, примерно на 100 лв., но глоба ще има". В този момент разбрах, че с тях явно няма да изляза на глава и помолих да извикат управителя на магазина. 

След около 2 минути се появи той, като само си подаде носа през вратата и попита какъв е случаят. Почвам направо аз да му обяснявам какво е станало, той първо въобще не се представи и с абсолютно пренебрежение само повдигна глава и с отработен лицев жест даде знак на момчето с думите "Максималното" и си тръгна. 

Момчето и охранителят с него продължиха да ме изнудват да платя глоба, като вече дори не можело да е 100 лв., както преди малко ми казаха, а направо 150 лв. На мен вече ми падна батерията на телефона и се наложи да отида до колата да взема телефона на съпругата си и да й кажа поне тя и детето да се прибират и да не ме чакат. 

Върнах се в магазина. Момчето трябваше да ме чака пред въпросната врата до касите, но него го нямаше. Попитах най-близката служителка на касата дали може да извика служителя "следкасов контрол". Тя с учудване ме изгледа и каза: "Няма такива служители. Сигурно имате предвид охраната". 

И повика охраната. Дойде отново въпросното момче, отвори ми вратата с кода, през която минаваме и където бяха количката с продуктите ми и "медицинската стаичка". 

Влязохме пак вътре. И момчето на свой ред ме пита дали съм успял да намеря парите? Казвам му, че не съм и не съм търсил. В този момент разбрах, че с него на глава няма да изляза, и го питам "Добре, кажете ми какъв е вариантът да си тръгна оттук, ако нямам при в себе си? Какво става?". Той: "Ами звъните на роднини, приятели и намирате сумата. Иначе ..... няма как".

"Добре, казвам аз, тъй като вие нямате право да ми взимате личните данни, за да си попълните формуляра, според който искате да ви платя 150 лв., повикайте полиция, да ми вземат данните, да си взема нещата и да си тръгвам, защото нямам време да се занимавам с глупости". 

И така, след мое настояване извикаха дежурен екип на МВР, след дълго чакане пристигнаха двама служители, които заедно с мен, момчето (касов контрол) и управителя влязохме в "медицинския кабинет". 

Там пред полицаите обясних всичко и помолих пред тях дали мога да снимам условията, в които ме задържат, и мръсната кушетка, оцапана с кръв, върху която слагат хранителните продукти, които консумират хората (в случая и бебе).

Служителите на МВР на свой ред ми отговориха, че не е редно в частен обект да снимам. Разправиите продължиха, управителят изведнъж стана по-нисък от тревата и думичка не каза. Аз на свой ред го питам:

"Господин управител, преди малко не ми се представихте, а нямахте и бадж с името Ви първия път. Кажете моля сега как да се разберем?".

Предложи ми вариант, опитвайки се да се направи на мъж, да оставя продуктите си вместо обезщетението от 150 лв., без да ми връщат парите.

Аз отказах, разбира се. "Откъде на къде ще ми вземе покупките и няма да ми върнете парите? И на всичкото отгоре погледнете в какви условия ме държите и уж ме проверявате!".

Омекна още повече и се съгласи с това, за което аз настоявах от самото начало, тоест да си платя разликата в грамажа и да се приключи въпросът. Така и стана в крайна сметка, но всичко това ми струваше ужасно много нерви и напрежение, да не говорим на кърмещата ми съпруга как се е отразил един такъв стрес, и близо три часа време.

В известна степен ме карат, като клиент да им върша тяхната работа, като поставят клиентите в ситуация сами да си теглят стоките и да ги етикират. Не на контролна везна само за проверка, а с поставяне на етикет. 

При везните за теглене няма ясно обозначен инструктаж за работа с машините, хората не са длъжни да могат да работят с тяхната техника по най-прецизния за тях начин. 

Да не говорим за множеството възрастни хорица, които многократно се е случвало да ме викат за помощ, защото не знаят как се борави с тях, а и недовиждат някои от тях. 

Какво ще стане с пенсионерка, която погрешка тегли 2 килограма банани, а вместо това натисне и маркира бутон за моркови? След касата ще я спрат и ще и вземат пенсията ли? 

Не съм изнесъл артикул, който не е в касовата бележка, не съм скрил или откраднал някоя стока, просто има грешно измерено тегло и за това искат да глобят хората със 150 лв. 

А касиерката съвсем съзнателно пък вижда грешката и ме оставя да напусна касата, като сигнализира на някой да ме спре. А какъв документ ще издадат за тази глоба ми е много интересно? 

Какво ще пише на касовата бележка? Или най-вероятно няма такава, а парите може и да нямат следа. И въобще не бих се учудил, ако се разпределят по някаква схема между управител, охрана и касиерка. 

Безкрайно грубо и арогантно отношение от служителя ''следкасов контрол'', охрана и управител!!!

Това е възмущението ми, изразено в писмо до Комисията по защита на потребителите. Предстои официално подаване на жалба в полицията и евентуално в прокуратурата впоследствие. Поздрави. Ваш редовен читател".


Виж коментарите (211)

Още по темата (62):
06.01.2024 Пловдивчанка след пазаруване в "Кауфланд": Не се стискам за тези 25 ст., но не разбирам тяхната политика
13.04.2023 Kaufland официално представи новите машини - пъхате и получавате пари!
17.03.2023 Kaufland с официална информация за заплати и осигуровки, сумите са огромни
10.07.2022 Интересна промоция в "Кауфланд"
27.06.2022 "Кауфланд" върна пари на клиент след тяхна грешка
12.05.2022 Kaufland представи "Kaufland Card"
Още новини от Новини от Пловдив:
Депутат от Пловдив напуска политиката: За да си ефективен трябва ...
Най-скъпите квартали в Пловдив, чиито цени надвишават 1 500 евро/...
Трети ден част от Гребната база в Пловдив е недостъпна заради авт...
Заплатата е 3000 лева, но няма желаещи: Училище в Пловдив единств...
Емблематична фигура за Пловдив стана почетен гражданин на града
Хиляди рози разцъфтяха по булевардите в Пловдив, кошници и саксии...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).