Очакваше се, ако това не се случи, то тогава договорът за 8-те линии, обслужвани от фирмата, да бъде прекратен. Други 4 превозвача ще поемат по 2 от линиите на "Градски транспорт", заяви от своя страна кметът Иван Тотев. Този браузър не поддържа видео елемента.
Както писахме още преди Нова година, Батаклиев пусна 6 "нови" 15-годишни автобуса, марка "Рено", по линии 11, 26 и 17. Возилата са внос от Франция и са клас "Евро 3". Бившият "червен" съветник явно се беше стреснал и реши да изпълни поне една част от заложените в договора с Община Пловдив клаузи. Парафът за въпросните линии е от 2010 г. Според него от началото на 2013 г. двигателите на возилата по общо 16 линии на масовия градски транспорт, сред които и въпросните три, трябва да притежават минимум клас "Евро 3".
Действащите договори за масовия градски транспорт в Пловдив са сключени въз основа на два конкурса - през 2007 г. и 2010 г. Първият е валиден до 2017 г. и в него няма изисквания за екологичния им клас.
"В този от 2010 г. обаче има клауза, че от 1 януари 2013 г. двигателите на возилата по 16 линии трябва да притежават минимум клас "Евро 3", което означава един по-добър екологичен клас, който замърсява по-малко околната среда", заяви тогава пред репортер на Plovdiv24.bg Държиков.