ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
"Летище Пловдив" избира проектант за новия пътнически терминал
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:32 / 23.11.2008Коментари (0)4396
© Арконт-А
"Арконт-А" ООД, АТМ ЕООД и колектив с ръководител арх. Атанас Тосев, получиха покана от "Летище Пловдив" ЕАД да участват в обявената по Закона за обществените поръчки процедура на договаряне за възлагане на работния проект за новия пътнически терминал на аеропорта край село Крумово. Трите фирми бяха класирани съответно на първо, второ и трето място в организирания това лято от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" открит конкурс за идеен проект на приемното здание, с капацитет за обслужване на 1000 пътника (пристигащи и заминаващи) в час пик.

С известно закъснение заради настъпилите ръководни промени, "Летище Пловдив" ЕАД влезе в ролята си на възложител на работния проект, който ще послужи като основа за последващо провеждане на търг за главен изпълнител. За строителството на новия терминал летищният оператор планира да инвестира 10 млн. лв., а за техническото оборудване още 5 млн. лв. Планираният срок за въвеждане в експлоатация на сградата е 2009 г. Новият пътнически терминал е част от разработения нов генерален план за модернизация на летище Пловдив, в който са предвидени необходимите планировъчни и функционални връзки между приемната сграда и подходите към летището, паркирането, подходите към перона, сградите на административното стопанство и гаражи на СОТ, котелната централа и пожарната. Техническите параметри на терминала са 5000 кв.м застроена площ и височина не повече от 20 м.


В началото на ноември Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" обяви и обществени поръчки за "Ремонт, разширение и реконструкция на перона на Летище Пловдив" с прогнозна стойност 8 млн. лв. и за "Реконструкция и модернизация на осветителната, електрозахранващата и електрорезервиращи системи на Летище Пловдив" с прогнозна стойност 7.5 млн. лв. Офертните предложения на кандидатите ще бъдат отворени съответно на 19-и и на 18-и ноември.

Проектите:

"Арконт-А":

Приемното здание - съчетание от симетрични и асиметрични изчистени обеми
Авторски колектив
Част "Архитектура" - арх. Илко Николов, арх. Диана Мущанова, арх. Росица Йовчева - "Атика-5"
Част "Конструкции" - инж. Станимир Стоянов
Част ОВК - инж. Кольо Гергински
Част ВиК - инж. Валентина Николова
Част Ел. - инж. Кръстина Чолакова
Част "Пожароизвестяване" - инж. Желязко Костов
В създаването на идейната концепция са залегнали няколко основни технологични и естетико-функционални принципа:
- Стриктно спазване на технологичната последователност и специфични изисквания при обслужването на пътниците (разделяне на пристигащи и заминаващи) и обработка на багажите
- Създаване на убедителен, знаков архитектурен образ, посредством съвременно пластично формообразуване и използване на високотехнологични елементи и материали, в т.ч. и изграждане на петата фасада - покрива
- Простота, икономичност и надеждност на инженерно-конструктивното и архитектурно решение
- Съобразяване със сезонния характер на използване на терминала и произтичащите от това функционални предложения.
Архитектурният образ на новия пътнически терминал е съчетание от симетрични и асиметрични изчистени обеми, които следват функционалния и технологичния порядък на обекта. Съзнателно е търсен различен характер на главните фасади - от страната на паркинга и от страната на пистата. Късите странични фасади участват в оформянето на визията, без да

© АТМ
се натрапват. Използвана е плоска дъга с един и същ радиус за всички елементи на покривните плоскости, която съчетава икономично решение с интересен естетически ефект. Визията на петата фасада асоциира криле на птица, а с цялостния обем на сградата с драматично наклонените главни фасади и колонади е търсено усещане за устрем и динамика - основни елементи на въздушния транспорт.
В плановата схема на приемната сграда ясно са разграничени две зони - публична зона, със свободен достъп и неограничено движение, и зона с контролиран достъп. В публичната зона са разположени снек-бар и кафетерия, магазини, офиси на авиокомпании, туроператори, рент-а-кар, чейндж бюро, помещение за карго пратки и др. В двата й края са оформени втори нива със свободен достъп, чрез открити в пространството стълби.
Зоната за заминаващи е разположена в северозападната част на отреденото петно в непосредствена близост до автомобилния подход за пристигащи пасажери.
Зоната за пристигащи е разделена функционално на три салона: "Пристигащи" (350 кв.м), "Паспортен контрол" и "Получаване на багажа" (550 кв.м).

АТМ:
Основната идея е архитектурният облик да се впише естествено в околната среда
Авторски колектив
Арх. Ивайло Мишев и екип на студио АТМ
По част "Конструкции" - инж. Йордан Милев
Цялостното архитектурно решение в идейния проект е подчинено на модерно, функционално и естетическо виждане, създаващо впечатление за уют и комфорт на пътници и посетители; единство на цвят, материал и функционалност.
Главната идея е архитектурният образ на сградата да се впише естествено в околната среда, за което е решен в светли тонове - бяло, оранжево, сиво. Това допринася съществено за впечатляващия и различен вид на целия терминал.
Основният принцип залегнал при проектирането е разделянето на заминаващи и пристигащи пътници и създаването на изключително прегледна обстановка, с възможност за бързо и лесно ориентиране в отделните зони от страна на пасажерите.
Терминалът представлява основен обем, съдържащ в себе си функционалните зони, и два органично преплетени в него странични джоба за багажните отделения. Планираната височина на основната сграда е 17.40 м, а страничните обеми са високи 15 м. По този начин се създава възможност за максимално естествено осветление на публичните пространства.
Централната публична част на терминала е проектирана на едно ниво и в нея са разположени снек-бар, кафетерия, офиси на туроператори, авиокомпании и др., салоните за заминаващи и за пристигащи пътници и останалите задължителни помещения.
В зоната за сигурност са разположени четири рентгена за проверка на багажа, митница, паспортен контрол с три гишета, гранична полиция.
Зона пътници е еднопространствена с височина 15 м, което дава възможност за изцяло естествено осветление. Тя е разделена на две части: салон "Обслужени заминаващи" и салон "Пристигащи".
Основните елементи създаващи впечатляваща архитектурна среда в тази част са елементите на конструкцията (основните носещи колони са разтворени като клони на дървета), окачена фасада на входовете и от дърво по нивото на офисите. Носещата конструкция ляга върху бетонни постаменти оформени като пресечен конус.
Колектив с ръководител арх. Атанас Тосев:
Обем от паралелепипед и ефирна стъклена призма пресъздава идеята за летище - "врата към света"

Авторски колектив
Част "Архитектура - арх. Атанас Тосев, арх. Борислав Владимиров и арх. Петко Симеонов
Част "Конструкции" - инж. Вътьо Танев
Част ОВК - инж. Ефремова
Част ВиК - инж. Дойчинов
Част "Електро" - инж. Христев и инж. Георгиев
В търсене на реализация на идеята за летище - врата към света и стремеж към полет, е намерен обем, съставен от паралелепипед, символизиращ стабилност и спокойствие, и ефирна стъклена призма, отворена към небесните простори. Със своите изчистени форми и спокоен силует той позволява да се вместят всички необходими елементи на терминала, обединени с ясни и категорични функционални връзки.
В идейното решение са залегнали следните принципи:
- Технологична последователност при обслужване на пътниците и обработка на багажите им;
- Обособяване на отделните технологични зони, оразмерени съобразно необходимия капацитет;
- Ясна и опро
© Авторски колектив
стена комуникация и категорично разделяне на отделните потоци - заминаващи, пристигащи, обработка на багажи;
- Обща пространствена визия с цел бърза ориентация и комфорт на обслужването;
- Търсене на икономично решение чрез постигане на най-подходящите функционални връзки между отделните помещения и пространства, необходими за функционирането на терминала;
- Сепариране на пространство от публичната зала за посрещачи, изчакващи пътници и придружители;
- Разполагане на възможно най-подходящите места на помещенията за ръководния и обслужващ персонал и охраната, за техническите и инсталационни помещения.
Главният вход е проектиран на североизточната фасада, подчертан чрез фронтона на стъклената призма. Влизането на пътниците в публичната зона става основно през четири въртящи се и две нормално отварящи се врати, намиращи се под козирката на фронтона. Други три врати, фланкиращи главния вход, са предвидени при върхово натоварване и аварийни ситуации.
Непосредствено след входа е публичната зона, като технологичният поток на заминаващите е ясен и видимо очертан. Непосредствено до гишетата за чекиране, се намира проверка сигурност, митница и паспортен контрол. След преминаването им пътниците се разпределят в два салона за обслужени-заминаващи, със снек-барове и кътове за сядане. ВИП-салонът е разположен непосредствено след паспортната проверка на фасадата към перона.
Технологичният поток на пристигащите се насочва в обособения за целта салона, минава през паспортен контрол, влиза в помещението за получаване на багажи, минава през митническа проверка, озовава се в публичната зона и напуска терминала.
На ниво +3,50 са оформени две надлъжни галерии с основно предназначение - офиси за обслужващия персонал и технически инсталации.
На ниво +7,00 е проектирано галерийно пространство, което допълва публичната зона. То има визуална комуникация с основния салон на публичната зона, а целта му е да облекчи натоварването на първото ниво. От страната на перона, на галерийно ниво са оформени офиси за ръководния персонал, две конферентни зали, кафене. Връзката между трите нива се осъществява от три стълбища и три асансьора.
Цялостното обемно-пространствено и архитектурно-технологично решение предполага използването на ефектни, бързо и лесно изпълними, относително икономични, дълготрайни и лесни за поддръжка материали. Фасадите са окачени на предвидената за това носеща конструкция. Състоят се от алуминиево-композитни елементи за плътните части и стъклопакети с К-стъкло за осветените помещения и пространства на публичните зони. С изключение на остъклената част, сградата е покрита с плосък покрив, голяма част от който е затревен.

 

Източник: в."Строителство градът"







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Реформи в БДЖ
Нов ГКПП Рудозем-Ксанти
BETL се срива, хиляди български инвеститори губят парите си
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: