Пловдив слага край на тролейбусния транспорт в този му вид, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Това стана ясно преди броени минути, когато кметът Тотев и заместникът му Държиков оповестиха резултатите от двата доклада, касаещи изпълнението на пробега и състоянието на контактната мрежа в града.
Както се очакваше, оказа се, че на много места жиците са в недобро състояние.
"Провиснала контактна мрежа под установените граници има по цялата отсечка на бул."Васил Априлов" от колелото на гарата до бул. "6-ти септември", от Коматевския надлез до обръщалото преди кв. Коматево, около Домостроителния комбинат, на кръстовището на "Цар Борис Трети Обединител" и "6-ти септември" и на още две-три места в града", уточни зам.-кметът.
Според данните от доклада от 1 януари 2012 г. тролеите са изпълнявали едва 26% от заложения в договора пробег. Според клауза в него, ако в продължение на 3 месеца тролеите изпълняват под 70% от въпросния пробег, това дава основ
АНКЕТА: Трябва ли провисналата контактна мрежа в Пловдив да се премахне и тролейбусният транспорт в този му вид да се ликвидира?
Да Не
ание да бъде прекратен. В тази връзка от днес общинските юристи предприемат стъпки за разваляне на договора за тролейбусния транспорт.
"На практика това действително означава край на тролеите в града ни. В момента в Пловдив се движат между 6 и 9 тролея, вместо 50, както е по договор. При това тези линии се припокриват от автобусния транспорт и затова липсата им няма да се усети", каза още Държиков.
Докладът за състоянието на контактната мрежа ще бъде предаден на районния прокурор.