Кондукторка отказа да приеме стотинки, ето обяснението й!

Автор: Васил Динев
Коментари (9)
09:04 / 20.02.2020
13460
Безобразие в градския транспорт - така читателка на Plovdiv24.bg озаглави сигнала си до нашата медия. Нека й дадем думата сега:

"Здравейте!

Знам, че неведнъж сте публикували оплаквания от граждани, пътуващи в градския транспорт, срещу безобразното поведение на кондукторите.

Вчера сутринта станах потърпевша от такова поведение на служителка, изпълняваща задълженията на кондуктор по линия 9, рег. № 7724 АВ, чийто собственик е "Автобусни превози Пловдив" ЕООД. Госпожа кондукторката отказа да приеме монети по 10 ст. и 20 ст. на обща стойност 1 лв. с мотив, че не може да се отчете. Същите тези монети на дребно са ми върнати от друг неин колега по друга линия.

В опита си да й обясня, съответно да разбера къде е регламентирано това изискване, което тя налага, повиши тон и ме обвини, че правя скандал... Предложих й две монети от 50 ст., които първо не искаше да приеме, без да ги е видяла, но след това ми даде билет. Възмутена от поведението й, казах, че ще пусна оплакване до превозвача, при което тя заяви, че ще ме свали от автобуса...

Зададох й въпрос на какво основание? Имам билет, което ме определя като редовен пътник... Отговорът й беше, че "той вече не важал", след което "компетентно и самонадеяно" ме препрати към органите на Прокуратурата, да подам жалба срещу нея...

Една подобна случка рано сутринта, когато отиваш на работа и се настройваш за работния ден, лично мен ми рефлектира... Задавам си въпроса какво сгреших аз? Задължението на превозвача чрез избраните от тях представители-кондуктори е да ми предоставят билета на определена цена. Задължението ми на пътуващ гражданин е да заплатя цената на билета, за да придобия правото да пътувам като редовен пътник в превозното средство, осъществяващо обществен транспорт.

В случая е без значение дали стойността на билета е заплатена с монета от 1 лев, или от 5, 10 и 20 стотинки, а от значение е това, че си я заплатил. Изпълнил си задължението си на пътник и на съвестен и отговорен гражданин, спазващ правилата и нормите на поведение.

В една такава ситуация, когато ти си прав и се защитаваш, някой първо те злепоставя пред всички и ти вменява поведение, което не си целял, се нарича безобразие, незачитане на човека като такъв и на основни етични норми на поведение.

Опитах се да се свържа с превозвача, за да подам оплакване , но телефонът, предоставен за връзка, дава заето..."

Виж коментарите (9)

Още по темата (332):
16.04.2024 Шофьор на автобус към ученици в жегата: Пускам парното, да видим кой ще издържи повече!
08.04.2024 В Пловдив: Залостиха вратите на градски автобус с парцал
26.03.2024 Ученичка от Пловдив: Това не е нормално, вземете мерки!
12.01.2024 Пловдивчанин предложи градският транспорт да стане безплатен
08.01.2024 Шофьор пуши в насрещното, кондукторка мести крака на пътничка - пречил й
07.12.2023 Пътник наби шофьор на градски автобус в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Асфалтираха най-новата улица в Пловдив, строителите блокираха кол...
Производители бесни: Нямат ли срам? Купуват марулята от борсата з...
Наглеци и некадърници
Сигнал: Това истина ли е?
Скандалът в БСП Пловдив-област се разраства, намекнаха за еднолич...
Румънци продадоха на двойка от Пловдив този пръстен! В заложна къ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).