Каназирева: Пловдивчани очакват нови разписания, нови автобуси и нови линии

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (7)
09:15 / 17.09.2015
3928
Позиция на Дани Каназирева, кандидат за кмет на Пловдив и водач на листата за Общински съвет на "Съюз за Пловдив":

Ако в развитите европейски държави хората предпочитат градския транспорт, защото е чист, удобен и по-евтин начин за бързо придвижване, то в нашия град всеки търси възможности да избягва услугите на градския транспорт, констатират Дани Каназирева и нейният екип от "Съюз за Пловдив". 

Те припомнят накратко историята на съсипването на единственото за времето си транспортно дружество в общината - "Градски транспорт", което е било отдавна планирано. В миналия мандат дружеството беше приватизирано от съветник на БСП в коалиция с ВМРО и с благословията на кмета. 90 декара от земята на Пловдив изчезнаха, автобуси и тролейбуси бяха предадени за скраб, тролейбусната мрежа и в момента продължава да се разпада. Резултатът от тази политика е, че

Пловдив има все по-некачествен и все по-скъп транспорт.

Цените на преференциалните карти бяха увеличени от 14 на 16 лв. В договорите за автобусните линии няма изисквания за висок екологичен клас, както и климатизация, а по някои линии се движат коли на възраст над 20 години. 

Общината намали броя на автобусите и хората висят по спирките. Интервалите на повечето автобуси в определени периоди са разтегнати до повече от 15-20 минути. Все още има цели квартали с неуреден градски транспорт. 

Маршрутите се одобряват от мнозинството в Общинския съвет, без допитване до хората, без проучване на отделните райони. 

Незавидното състояние на обществения транспорт в Пловдив има и допълнително негативно измерение.

Пловдивчани дишаме най-мръсния въздух в Европа

Високата замърсеност с фини прахови частици си има обяснения. Градският транспорт е едно от тях. Защото:

• Все още по улиците ни се движат над 20-годишни автобуси, а екологичният тролейбусен транспорт беше ликвидиран. От друга страна транспортната схема е сгрешена - в обедните часове се движат празни автобуси, а в пиковите моменти те не достигат и хората чакат дълго по спирките. Качествен и достъпен градски транспорт ще накара повече хора да го използват, а това ще донесе и позитивен ефект върху чистотата на въздуха.

• Втората причина са непрекъснатите задръствания в натоварените часове. Проблемът е в старите светофарни уредби и в липсата на ефективно регулиране. Постоянно ставаме свидетели на дълги опашки и изнервени шофьори, шумни клаксони, форсиране и отново червен светофар. Това е всекидневие за пътуващите по улиците на Пловдив. 

• Третата причина е пясъкът, който се насипва през зимата по тротоари, спирки и подлези.

• Не на последно място е липсата на места за паркиране, което води до безразборно спиране в зелените площи и разнасяне на калта от колите.

Решенията на "Съюз за Пловдив" за транспорта:

1. Подобряване на градската транспортна схема след подробен и обективен анализ. 

2. Проучване на пътникопотока и идентификация на зоните, в които автобусите са недостатъчни или изобщо ги няма.

3. Увеличаване на броя на автобусите с предимство в часовете, когато ученици и работещи отиват или се прибират от училище или работа. 

4. Повече часове работа за градския транспорт - от по-рано сутрин до по-късно вечер, събота и неделя и почивните дни. 

5. Преференциални пакети на по-ниска цена "една карта-няколко линии" за работещите пловдивчани.

6. Намаляване на цената на месечната карта за пенсионери на възраст над 67 години от 16 лв. на 8 лв.

7. Прекратяване на договорите за старите автобуси, въвеждане на задължителна климатизация в автобусите и условия за хора с увреждания. Допълване в договорите на изисквания за минимален екологичен клас евро 4.

8. Строг контрол в спазването на разписанията. 

9. Създаване на т.нар. "зелени вълни", съобразяване на светофарните уредби със спецификата на района с цел регулиране на трафика.

10. Изграждане на буферни паркинги в широк център с ниска цена за престой - 0,50 лв. за час по подобие на София с цел да бъдат атрактивни за ползване от хората и да разтоварят "идеалния" център.

Тези решения не изискват финансиране, а единствено промяна на транспортната схема, съгласуване с хората, за да е удобна за тях, промяна в договорите с превозвачите и строг контрол в изискването за качество и спазване на разписания, е категорична Каназирева.

Виж коментарите (7)

Още по темата (892):
10.05.2023 Пепа Деведжиева: Разкритията на Чингарова са след дъжд качулка
09.05.2023 Предсeдателят на РИК-Пловдив за думите на Чингарова: Не трябва да се допускат подобни внушения
09.05.2023 Бивш председател на ОИК: Твърденията на Чингарова са абсурдни
09.05.2023 Районна прокуратура Пловдив се самосезира, започва проверка
09.05.2023 Освободен зам.-кмет на "Централен" разбуни духовете с обвинения за фалшифицирани избори в Пловдив
15.10.2019 Мирно и кротко: Последната сесия на ОбС Пловдив свърши за 20 минути
Още новини от Новини от Пловдив:
Сигнал: Това истина ли е?
Скандалът в БСП Пловдив-област се разраства, намекнаха за еднолич...
Румънци продадоха на двойка от Пловдив този пръстен! В заложна къ...
Спомени от чернобилския дъжд в Пловдив: Двама приятели починаха, ...
Абитуриенти от Пловдив "подариха" рози на покойната си любима учи...
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).