Калпав договор от 2007 г. причина за трагичното състояние на някои автобуси в Пловдив

Автор: Мария Морунова
Коментари (17)
15:23 / 26.08.2014
8024
В последните няколко седмици на редакционната поща на Plovdiv24.bg не спираме да получаваме сигнали от читатели за лошото състояние на автобуси от градския транспорт. Основно тези сигнали са за автобуси на фирма "Грация". По този повод репортер на сайта се обърна към зам.-кмета по транспорт, сигурността и обществения ред Александър Държиков.

Той не скри факта, че и в общинската администрация има постъпили много сигнали на граждани по отношение на градския транспорт, както и по линия 66.

"Какво правим ние? Веднага след подаване на сигнала се изпраща писмо до Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) за проверка по съответния случай. Но всички тези проверки са в правомощията на ДАИ. Въпреки че всеки обвинява общината. Общината може да провери обема на извършване на превоза. Този обем се показва чрез GPS-а, който показва дали даден автобус се движи по маршрута си, за което съответно получава и пари - държавни субсидии", коментира Държиков.

Той обясни и в детайли начина на контрол на автобусите от масовия градски транспорт. Всеки автобус два пъти годишно преминава технически преглед в пунктовете, определени за това. Тези пунктове се контролират ДАИ. От пунктовете се издава свидетелство за годност да извършват транспортна услуга на автобусите и една допълнителна карта, в която са отразени всички критерии, по които се определя годността на автобуса.

"Общината изисква и следи документацията за всички автобуси, в това число и тези карти за годност или негодност на автобусите. За съжаление обаче общината няма служба, която да контролира и следи реалното съответствие на превозните средства с това, отразено на тези карти. Това нещо, според Закона за движение по пътищата, е в правомощията на ДАИ. 

Те имат и лаборатории, в които да измерят шум, изгорели газове и т. н. Когато се установи неизправност за шум, техническа неизправност или каквото и да е друго нарушение, ДАИ отнемат документите на дадения автобус. Праща се превозното средство на повторен преглед, а ДАИ имат право дори да контролират този преглед", обясни ресорният зам.-кмет.

Закон за движение по пътищата чл. 166. (1) Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията чрез Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" контролира:

1. спазването на правилата за извършване на обществен превоз и превоз за собствена сметка на пътници и товари, както и всички документи, свързани с извършването на превоза;(...)

(2) 1. имат право да спират пътните превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз и превоз за собствена сметка, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз, както и техническата изправност и транспортната годност на пътните превозни средства;

2. имат право да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи.

"Всъщност имаме 4-ма инспектори към общината, които проверяват автобусите, но те са без технически средства, каквито имат ДАИ и могат само на външен вид или слух да определят има ли нарушение. Тук искам да отворя и една скоба. По повечето линии нещата вървят към по-добро. В последно време виждаме пуснати нови автобуси и хората са доволни", допълни Държиков.

Той обясни, че договорът на превозвачите от 2007 г., в който е и фирма "Грация", изтича през 2017 г. Договорът е доста невзискателен относно качеството на превоза. Не са регламентирани не само използването, но и наличието на климатици, например.

"Да не говорим, че когато пращаме проверки, тези превозвачи казват, че имат договорни отношения. Така че до 2017 г. на добра воля става всичко, ние шумим, пък превозвачите дано се засрамят", каза още зам.-кметът и допълни, че с превозвачите непрестанно се води кореспонденция, а от тяхна страна нещата се поставят така, че едва ли не даденият случай е единичен и изолиран и проблемът ще бъде разрешен.

"Правим всичко възможно да осигурим добра услуга, но договорът решава всичко. Този от 2007 г. не е добър договор, докато този, който подготвихме за 8-те линии на Ангел Батаклиев, регулира не само евро стандартите, наличие на климатици, места и т. н., но и санкции при неизпълнение на заложените изисквания. Нещата са много лесни, когато са регламентирани", допълни Държиков.

Той завърши с информацията, че ще подаде сигнал и в Общински инспекторат, който да направи замерване на шума в автобусите. Подготвя и ново писмо до ДАИ, които да направят проверка.

Виж коментарите (17)

Още по темата (244):
08.12.2022 Общината окончателно се раздели с "Градски транспорт - Пловдив" АД
05.12.2022 Петролен бос купува общинския дял в "Градски транспорт" на Батаклиев
04.03.2022 Защо Пловдив няма тролеи?
13.01.2022 Акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД отиват при Георги
Самуилов
06.01.2022 Георги Самуилов е пожелал да купи акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД
01.11.2018 "Градски транспорт" на Ангел Батаклиев има нов синдик
Още новини от Новини от Пловдив:
Опасен елемент притесни пловдивчанин
Честват 50 години от създаването на отделението по диализно лечен...
Положението в кв. "Капана" е изпуснато, ред е на Главната?
Хлапетии на колела с бясна скорост минават на червено, вбесиха шо...
Областният управител на Пловдив каза кога разширяват най-натоваре...
Архитектурният шедьовър на Родопите, в който може да видите лика ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).