Директорът на EVN за България Йорг Золфернер обяви, че такава такса има и в други европейски страни като мярка срещу нередовните платци.
От своя страна Петър Костадинов от екипа на EVN обясни, че в самите фактури на потребителите е записано кога е крайният срок за заплащане на сметката.
"Какво по-ясно от това предупреждение?", риторично попита той.
Освен това компанията е въвела и услуга за предварително предупреждение за спиране на тока чрез SMS.
"Все пак, ако някой ще отсъства от дома си и не може да плати сметката за ток, или няма финансовата възможност, ние имаме опции, с които да решим проблема", добави Костадинов.
Той подчерта, че в подобни случаи потребителите трябва да се обръщат към EVN и да уведомяват за отсъствието си, липсата на средства и т. н. От компанията пък могат да предложат разсрочено плащане например.