 © Plovdiv24.bg |  | Летище Пловдив не се различава по нищо от останалите международни летища в страната, тъй като те са публично-частна собственост и се стопанисват и управляват от Министерството на транспорта. Това каза Людмил Манасиев, директор на дирекция "Летища, авиационна сигурност и аеронавигационна сигурност" в Министерството на транспорта. По отношение на модернизацията на аеропорта, Манасиев коментира, че дълги години не са отделяли никакви средства за ремонт и модернизация на летището, а то "действително е врата към зимните курорти в този район на страната". Поради тази причина в края на 2007 година, когато се е осъществило прехвърлянето на имотите, които се стопанисваха от Министерството на отбраната, на Министерството на транспорта, е била изготвена програма за реконструкция и модернизация на летището, така че да стане едно съвременно и модерно летище. Процесът по модернизацията е много продължителен, като първо се е започнало с изготвянето на генерален план на летището, който бе приет през миналата година, обясни Людмил Манасиев. Планът предвижда два етапа на модернизация и в момента се намира в първи етап на реконструкция. През първия етап се предвижда изграждане на разширение на перона на летището с още 6 броя нови самолетни стоянки и свързваща пътека за рулиране. Ще бъде изграден и нов пътнически терминал с капацитет от 1000 пътници в час-пик и площ от 5000 кв. метра. Ще бъде изграден и нов паркинг за автобуси и леки автомобили. Напълно ново ще бъде двустранно енергозахранване на летищните съоръжения с резервиращи мощности, ще бъде изградена и нова канализационна система за обслужване на летищните съоръжения, която ще включва и пречиствателна станция за битовите води. Манасиев уточни, че вече е започнало строителството на някои от тези подобекти към генералния план. Предвижда се завършването на тези подобекти да стане през месеците май или юни тази година. Финансирането е осигурено, за първия етап са осигурени 18 милиона лева от бюджета и още около 10 милиона лева за изграждането на пътническия терминал, каза още Людмил Манасиев. Очаква се още тази година летището да бъде изключително променено - новия терминал, новите стоянки и паркинги.
В момента летище Пловдив има сравнително добра двулентова връзка с главен път Пловдив - Асеновград, която е в добро състояние, но то няма да бъде достатъчно при бъдещото развитие на летището, поради което в момента се прави проект за изграждане на нов директен път към аеропорта. При повишаване на трафика към летището, в генералния план е предвидено отклонение на съществуващата жп линия, която минава край с. Крумово, посочи още Манасиев.
Новото по отношение на безопасността на полетите на летище Пловдив е това, че се предвижда дистанционна система за управление на осветлението и захранването на летищните съоръжения. Самото увеличение на перона, ще повиши капацитета на летището и по този начин ще се намалят задръстванията в пиковите часове, което от своя страна ще доведе до възможността за по-доброто изпълнение на полетите и по-безопасното обслужване на полетите. Има идея още, ако се увеличи въздушният трафик на летището, да се увеличи осветителната система, която прибавена към сега действащата осветителна система ще допринесе още повече за безопасността на аеропорта.
Източник: Агенция "Фокус" |