Читател: Системата за изхвърляне на стари уреди в Пловдив е нелепа
Надявам се да дадете популярност на това колко нелепа е системата за изхвърляне на стари уреди в град Пловдив и защо хората продължават да си изхвърлят уредите до кофите за битова смет.
Така читател на Plovdiv24.bg започва сигнала си до нас:
Имам стари уреди за изхвърляне и като съвестен гражданин реших да потърся къде да ги изхвърля. Влизам в сайта на общината. Виждам, че имало някаква фирма, която ги извозва. Звъня и още при вдигането ми казват, че трябва да чакам поне 4 седмици. Попитах къде е адресът за предаване. Имали база, но не приемали на място, само идвали на адрес. Не могат да дадат точна дата. Работели в делнични дни, но звънели най-рано ден преди това.
Общината може да иска от гражданите да са съвестни, но не създава условия. Този начин на предаване на уредите е нелеп и съм убеден, че повечето хора няма да чакат повече от месец за заветното обаждане. Ето защо уредите се оказват до контейнерите.
Искам да задам няколко въпроса на общината:
Как един работещ гражданин ще си предаде уредите?
Защо голям град като Пловдив няма пункт за предаване на ел. уреди?
Ако е толкова трудно да се обособи такъв, защо не може да се изгради на терена на "Чистота", фирмата колектор да си ги взима?
Дали целенасочено процедурата е направена така, че да не функционира?
Дали фирмата колектор не е поредната фирма на "правилните" хора, която само отчитат дейност, за да получава пари от общината?
Гражданите на Пловдив могат да предават безвъзмездно едрогабаритни отпадъци и неработещи електрически уреди само с едно телефонно обаждане, припомнят от ОП "Чистота“ в началото на сезона на ремонтите.
След като всеки пловдивчанин се обади на телефона на ОП "Чистота“ 032 675 817, в рамките на следващия ден ще му бъде осигурена техника, която да транспортира непотребната покъщнина.