Александър Държиков: ЗОП не позволява непрозрачен конкурс за градските линии

Автор: Мария Морунова
Коментари (2)
12:19 / 05.02.2014
4624
"След конкурса за 8-те линии на Ангел Батаклиев Пловдив ще предлага ефективен и качествен транспорт. Този конкурс е първият в Пловдив, който ще се проведе по закона за обществените поръчки, тъй като досега тези конкурси се провеждаха съгласно Наредба 2 на общината." Това каза на пресконференция зам.-кметът на Пловдив Александър Държиков, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

"Критериите за допустимост в конкурса са много високи, който не отговаря на тях, няма да бъде допуснат да участва в конкурса. Разделени са линиите на две групи, във всяка група има по една ефективна линия, една неефективна и две средно ефективни. В първа група са линиите 9 - ефективна; 11 неефективна; 25 и 36 - средно ефективни. Общо автобусите тук са 32 броя. Във втора група автобусите са 33, от които линия 26 - ефективна; 21 - слабоефективна; 17 и 113 са средноефективни", обясни зам.-кметът по транспорт.

Той отбеляза и критериите за допустимост за участие в конкурса, като подчерта, че са направени в консенсус с исканията на превозвачите.

"По 16 автобуса във всяка група трябва да бъдат достъпни за трудноподвижни хора или това е 50%; задължително минимално изискване за екологичност евро 4; всички автобуси да са с климатици; максимум около 35% от автобусите да са със съвместимост под 50 места. В конкурса могат да участват само автобуси с клас 1 и 2, без клас А", коментира Държиков.

След като кандидатите в конкурса покрият изискванията за допустимост, ще се обърне внимание и на показателите за оценка. Тук се приоритизира възрастта на автобусите, което означава, че автобуси до 1 година ще получават максимум точки, а именно 32. Автобусите до 2 години ще получават 28 точки и т. н. до автобусите над 15 години, които ще получават 1 точка.

"След като се гледа Закона за обществените поръчки, няма как конкурсът да не е прозрачен", категоричен беше Държиков.

Той допълни, че след спечелването на конкурса и подписването на договора, спечелилата фирма поема и 24 задължение, сред които спиране на всички спирки, над 28 градуса температура да се включват климатиците, местодомуване на автобусите в определени гаражни площи и др. При нарушение на задълженията следват санкции от 300 до 5 хил. лв. Държиков посочи като пример, че при неспиране на спирка санкцията е 300 лв., а за самоволна промяна на маршрута - 5 хил. лв.

"Ще се постараем и се надяваме до 2 май, докогато е удължен срока за линиите, да изпълним поръчката. Но, ако има обжалвания, няма да успеем", завърши зам.-кметът.

Както вече писахме, работната група от юристи на Общината подготви документацията за провеждането на конкурса. Сред тях са директорът на дирекция "Обществени поръчки", експертите от дирекцията Дарина Шаркова и Аделина Хасова.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (2)

Още по темата (244):
08.12.2022 Общината окончателно се раздели с "Градски транспорт - Пловдив" АД
05.12.2022 Петролен бос купува общинския дял в "Градски транспорт" на Батаклиев
04.03.2022 Защо Пловдив няма тролеи?
13.01.2022 Акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД отиват при Георги
Самуилов
06.01.2022 Георги Самуилов е пожелал да купи акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД
01.11.2018 "Градски транспорт" на Ангел Батаклиев има нов синдик
Още новини от Новини от Пловдив:
Пловдивчани извиха огромни опашки за върбови клонки
Хиляди остават без вода в Пловдив и региона
Снимка показва как е изглеждала Главната на Пловдив, когато по не...
Даваме 78 000 лева за близо 100 химически тоалетни в Пловдив
Асфалтираха най-новата улица в Пловдив, строителите блокираха кол...
Производители бесни: Нямат ли срам? Купуват марулята от борсата з...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).