Фондация "Пловдив 2019" даде своя първи публичен отчет след голямото шоу за откриването на Европейска столица на културата, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Нефинансовото изражение на откриващия уикенд - 11-13 януари, в цифри е впечатляващо, стана ясно от изнесената статистика.
Така например 600 000 души са изгледали церемонията по БНТ, което се отчита като абсолютен рекорд, 100 000 души са избрали онлайн излъчването в интернет. Над 4800 са медийните публикации за събитието, отзвукът в европейските и световни медии е изцяло положителен, а фондацията не е платила нито лев за подобни статии в международната преса, отчете изпълнителният директор на фондацията Кирил Велчев.
Още статистика: 1100 са избрали кинопрограмата от съпътстващите събития на откриващия уикенд; 4500 души са се насладили на огненото шоу след официалната церемония; музикалната програма в Стария град е посетена от близо 2000 души; изложбата, посветена на големия Кольо Карамфилов - от откриването й до момента, отбелязва рекордна посещаемост и е видяна от близо 5000 души; голям е интересът на мероприятията, посветени на Йордан Радичков. Изложбата, посветена на тютюна в Тютюневия град до момента е приела1500 души, изброи и артистичният директор Светлана Куюмджиева.
И Велчев, и Куюмджиева благодариха на всеки един, ангажиран със случването на шоуто, обърнаха се специално към своите доброволци - над 1100 на сцената и още 400 из различни локации извън нея. От фондацията ги описаха като хора с големи сърца от всякакви професии, на възраст от 7 до 70 години, над 60 от тях дошли в България специално за откриването, българи, завърнали се, за да станат част от незабравимата емоция на Европейската столица на културата.
След грандиозното откриване пък, бизнесът е засилил интересът си за партньорства с общинската фондация, изтъкна Велчев и анонсира първия нов партньор на "Пловдив 2019" - ЕВН.
Какви събития да очакват пловдивчани през февруари, както и още много подробности за най-важния проект на Пловдив - вижте в изложението на фондация "Пловдив 2019".