ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Кои са най-добрите заместители на млякото?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:35 / 08.07.2024Коментари (0)10200
©
Калцият е един от най-необходимите минерали за човешкия организъм. Освен че безспорно укрепва костите и зъбите, калцият поддържа кръвоносните съдове здрави и регулира кръвното налягане.

Млечните продукти отдавна са обявени за основен източник на калций. Тези продукти обаче не са единствените, които са богати източници на този толкова необходим за костите минерал и не само.

 

Един възрастен човек се нуждае от 1000 милиграма калций дневно (около три чаши мляко дневно), за да има здрави зъби и кости. Ето няколко алтернативни храни, от които можете да си набавите необходимата дневна доза калций.

Диво зеле и билки

Две чаши листа от диво зеле съдържат 188 милиграма калций. Можете да ядете тези листа сготвени или не. Броколите и спанакът са отлични източници на този минерал. Един къс сурово броколи съдържа 71 милиграма калций. Една средна порция аргинин съдържа 25 милиграма калций.

Според експертите организмът успява да усвои 40-60% от калция от растителни източници, но той винаги трябва да бъде придружен от витамин D.

Тофу

 

То често е описвано като "вегетарианско сирене". Тофу е много здравословна алтернатива на животинските продукти. В 115 грама тофу се съдържа същото количество калций като в млякото.

Бадеми

Не се колебайте да консумирате бадеми по всяко време на деня. Една порция от 20 бадема съдържа 72 милиграма калций. Бадемите са богати и на калий, витамин Е и желязо.

Оризово мляко

Оризовото мляко, както и всяка друга алтернатива, е обогатено с калций и витамин D, който помага и улеснява усвояването на този минерал от организма. Една порция от това мляко задоволява 30-40% от необходимата дневна доза калций.

Бял боб

Бобовите растения като цяло са фантастичен източник на калций и желязо. Една чаша боб съдържа 191 милиграма калций.

Черният боб също е богат на калций, калий и други важни минерали Половин чаша от този боб осигурява 185 милиграма калций.

Статията има информативен характер, ако имате въпроси по темата се консултирайте със специалист, все пак информират от actualno.com.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Генерален план за движение ще моделира трафика
Презастрояването на Пловдив
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Как ще оцените началото на мандата на новия кмет Димитров?
Слаб (2)
Среден (3)
Добър (4)
Много добър (5)
Отличен (6)
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: