Защитният капак през зимата "убива" акумулатора

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
15:35 / 19.12.2022
3269
Много шофьори, за да "изолират“ батерията в студеното време, купуват специално термично защитно покритие. Да, и някои производители на автомобили го включват в набора от "топли опции". Смята се, че такова решение е много ефективно в студа, но всъщност може и да навреди. 

Термозащитна "джаджа“ под формата на кутия има фабрично в много автомобили като например VW Golf 6 или Opel Astra G, както и в немалко корейски автомобили с емблемите Kia и Hyundai. Аксесоарът е наистина полезен. През лятото предпазва батерията от прегряване в горещините, а през зимата работи като термос, запазвайки топлината. Не забравяйте обаче, че всеки термос може да поддържа и "студен режим“ също толкова дълго. И в това се крие опасността, пише Аutomedia.bg.

Ако колата е стояла на студено дълго време - например няколко дни - по-добре е да премахнете капака. Така след стартиране на двигателя батерията се загрява по-бързо от топлината на двигателя. В противен случай този процес ще бъде доста по-бавен, което ще провокира спад на напрежението в акумулатора.

Добавете към това и кратко време за пътуване с чести стартирания и ще получите неприятен резултат: дори нова батерия ще "умре“ само за 2-3 месеца.

Има обаче още един неприятен момент, свързан с използването на защитно покритие за акумулатора. През зимата времето е променливо и студа често се саменя с по-топло време, водещо до размразяване. Така може да се стигне до образуване на конденз от вътрешната страна на термичния корпус. Влагата с течение на времето пък може да доведе до повреда на батерията.

Да не забравяме и мръсотията под капака. Хвърчи отвсякъде и се натрупва, включително и под прикритието ни. Примесите се утаяват върху клемите, провокирайки началото на окислителни процеси. А оксидите пряко засягат проблемите при стартиране на двигателя.

Така че периодично "одеялото“ от батерията трябва да се отстранява и старателно да се почиства всичко там. Между другото, има мнение, че ако купите по-голяма батерия и по-дебел капак, тогава зимните проблеми могат да бъдат избегнати. Но не, това само ще удължи агонията. От температурни колебания, влага и редовно недозареждане, дори най-висококачествената и най- скъпа батерия рано или късно ще отиде до нула.

Виж коментарите (0)

Още по темата (494):
21.01.2024 АПИ с актуална информация за пътната обстановка
02.01.2024 Времето се разваля
13.12.2023 Почти пролетно време ни очаква в сряда
28.11.2023 Снежно семейство се настани в русенски квартал 
25.11.2023 Зимата скова страната: Червени кодове за опасно време, автомобили аварираха в снега и катастрофи на много места
22.11.2023 Къде зимуват змиите? 
Още новини от Национални новини:
Работодателят ви дължи минимум двойно увеличение
Чужденец остана без думи засе възмути от условията и цените бг бо...
Намаляват максималния размер на глобите за шофиране без винетка и...
Всички рибари могат да му завиждат, той улови почти 100-килограмо...
Панделиева: Шофьорите правят каквото си могат, а държавата имитир...
"Златна" пътна помощ: Пострадал в катастрофа олекна с 800 лева за...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).